تلقیح مصنوعی خطر معلولیت ذهنی را افزایش می دهد

دانشمندان استرالیایی با انجام تحقیقاتی اعلام کردند خطر ابتلا به معلولیت های ذهنی در نوزادان متولد شده با تکنولوژی تلقیح مصنوعی بیشتر از نوزادان طبیعی است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک پژوهش استرالیایی به این مسئله اشاره دارد که تکنولوژی های مورد استفاده برای تولید مثل مانند تلقیح میکروسکوپی، خطرات ابتلای نوزادان به معلولیت های ذهنی را افزایش می دهد.

پژوهشگران اطلاعات مربوط به 2876 نوزاد متولد شده با استفاده از تکنولوژی تلقیح مصنوعی و حدود 208 هزار نوزاد متولد شده طبیعی در یکی از ایالات غربی استرالیا در سال های 1994 تا 2002 را در این تحقیقات مورد بررسی قرار داده اند.

بر اساس این پژوهش، نوزادان متولد شده با تکنولوژی تلقیح مصنوعی 58 درصد بیشتر در معرض معلولیت های ذهنی در آستانه 8 سالگی قرار دارند.

این تحقیقات تاکید دارد 3551 نوزاد طبیعی دچار معلولیت ذهنی شده اند و به معنای آن است که از هر 1000 نوزاد تنها 17 نوزاد دچار این مشکلات شده اند. این درحالی است که این عدد در مورد نوزادان متولد شده با تلقیح مصنوعی به 20 مورد از 1000 کودک می رسد.

این پژوهش می افزاید تلقیح مصنوعی اصلی ترین عامل معلولیت ذهنی نوزادان متولد شده از طریق این تکنولوژی است.

تلقیح مصنوعی در حالت عقیم بودن مردان یا کم بودن تعداد اسپرم آنان انجام می شود و با تزریق اسپرم به تخمک به شکل طبیعی در فضای آزمایشگاهی متفاوت است.

محققان در نشریه « بیدیاتریکس » اعلام کردند سندرم داون بیشترین شیوع را در میان معلولیت های ذهنی دارد که نوزادان متولد شده با تلقیح مصنوعی بیشتر به آن دچار می شوند چرا که 10 درصد از آنان با این مشکل مواجه شده اند و این نسبت برای نوزادان متولد شده طبیعی، تنها 5 درصد است.

کد خبر: 977111

وب گردی

وب گردی