واکنش سناتورهای آمریکایی به حمایت ترامپ از بن سلمان

چهار سناتور‌ آمریکایی به حمایت «دونالد ترامپ» از ولیعهد عربستان سعودی در پرونده قتل «جمال خاشقجی» واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای آمریکا اعلام کرد که باور نمی کند که قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی بدون اطلاع محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی صورت گرفته باشد.

این سناتور آمریکایی با بیان اینکه درباره پرونده قتل خاشقجی از سیا گزارشی دریافت نکرده است، افزود: اگر قرار است محمد چهره و صدای جدید عربستان سعودی باشد، زمان بسیار سختی را سپری خواهد کرد. عربستان سعودی متحد مهمی است ولی ولیعهد آن غیر منطقی و نامتعادل است و به روابط عربستان و آمریکا بسیار آسیب می رساند.

همچنین «جف فلیک» سناتور ایالت آریزونا نیز با انتقاد از اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه عربستان سعودی «متحد عالی» است، گفت دستور قتل خاشقجی را ولیعهد این کشور داده است و آمریکا بلاخره با این واقعیت رو در رو خواهد شد.

فلیک اظهار داشت که سیاست خارجی آمریکا باید در تمامی جهان مطابق با ارزش‌های آمریکایی اجرایی شود.

همچنین «آدام شیفم، نماینده کالیفرنیا نیز با بیان اینکه در جلسه توجیهی سیا در مورد قتل خاشقجی شرکت کرده است، گفت: نمی توانم با شما درباره این جلسه گفتگو کنم ولی می توانم این را بگویم که به کشته شدن یک روزنانه‌نگار و منتقد مهم بدون اطلاع ولیعهد آن کشور باور نمی کنم.

«تد لیو»، یکی از نمایندگان ایالت کالیفرنیا نیز با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود با انتقاد از بیانیه‌ای وزارت خارجه آمریکا پس از جلسه توجیهی سیا، مبنی بر عدم نیتجه‌گیری قطعی آمریکا در این باره، گفت: وزارت امور خارجه عزیز، سعودی‌ها طی 17 روز درباره عدم قتل خاشقجی به شما دروغ گفته‌اند. سپس داستان‌های خود را بار‌ها تغییر دادند. آیا واقعا شما بجای سیا به عربستان سعودی اعتماد دارید؟ نمایندگی آمریکا بر عهده شماست نه نمایندگی عربستان سعودی.

انتهای پیام /

کد خبر: 977141

وب گردی

وب گردی