خانم های جوان بیشتر مراقب قلبتان باشید

مقاله تحت عنوان « روند 20 ساله و تفاوت های جنسیتی در بزرگسالان مبتلا به انفارکتوس حاد قلبی (سکته قلبی)» با عنوان انگلیسی «Twenty Year Trends and Sex Differences in Young Adults Hospitalized with Acute Myocardial Infarction» به قلم «سمیر آرورا» و همکاران به علت تحقیقات در زمینه بیماری قلبی نامزد جایزه « الیزابت بارت کانور » شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تفاوت های جنسیتی در مدیریت درمان بیماران مسن تر با انفارکتوس حاد قلب (AMI) یا سکته قلبی وجود دارد اما در زمینه بروز و عوامل خطرزا در میان بیماران جوان مطالعات کمتری صورت گرفته است و این سوال مطرح می شود که آیا مدیریت مراقبت های بالینی در جنسیت های مختلف، متفاوت است یا خیر.

دانشمندان در مقاله ای که در مجله انجمن قلب آمریکا به چاپ رسید، به بررسی پرونده پزشکی گروهی از بیماران جوان دارای مشکلات قلبی، که بین سن 35 تا 54 سال بودند، پرداختند.

با بررسی پرونده ها از سال 1995 تا 2014 دریافتند که میزان بستری شدن زنان جوان به علت بیماری های قلبی نسبت به مردان جوان افزایش یافته است. در واقع کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از حمله قلبی در دهه های اخیر در گروه های سنی جوان، به ویژه زنان جوان، آشکار نیست.

بررسی ها نشان داد که نسبت کلی پذیرش بیماران انفارکتوس حاد قلب افزایش یافت( از 27٪ در 1995-1999 به 32٪ در سال 2010-2014) که این افزایش بیشتر در زنان بوده است.

نتایج این تحقیق نشان داد که فشار خون و دیابت در میان بیماران جوان مبتلا به AMI در طول زمان افزایش یافت. درک بهتر عوامل اصلی این تغییرات برای بهبود مراقبت از بیماران جوان مبتلا به AMI ضروری است.

«سمیر آرورا» نویسنده این مقاله گفت:« زنان جوان به همان روش مردان جوان درمان نمی شوند و این نشان دهنده یک مشکل بزرگ در درک جنسیتی این بیماری است. پزشکان احتمالا اعتقاد ندارند که حمله قلبی یک مسئله مهم برای زنان است. باید مجموعه ای از دستورالعمل های درمان برای زنان وجود داشته باشد و عوامل خطرزای منحصر به فرد آن نیز باید شناخته شوند.»

متن کامل این مقاله را از اینجا دانلود کنید.

کد خبر: 977147

وب گردی

وب گردی