کتاب خوانی، آفت شبکه های مجازی است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: در بستر علم کتاب خوانی آفت شبکه های مجازی باید مورد توجه قرار گیرد. احساس خودبسندگی در اطلاعات یکی از آفت های فضای مجازی است و راه حل آن ترویج فرهنگ کتاب خوانی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی صبح امروز (دوشنبه) در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علیرضا مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور حضور دارند.

حجت الاسلام رستمی در این مراسم گفت: ما به این جشنواره به عنوان یک جشنواره مانا که در فضای علمی کشور اتفاق افتاده است، می نگریم. جشنواره کتاب سال دانشجویی به جشنواره ای تبدیل شده است که باید آن را قدر بدانیم و منتظر نتایج این جشنواره باشیم.

وی ادامه داد: همان طور که می دانید ماموریت پیامبر از سوی خدا آموزش کتاب و حکمت بود، ایشان توصیه دست به قلم شدن را داشتند و تاکید می کردند دانش خود را در میان برادرانتان منتشر کنید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: اگر نگاهی به تاریخچه و تحولات صنعت کتاب بنگرید، اتفاقات بسیاری در این زمینه رخ داده و منجر شده است که تولید کتاب تولدی دوباره داشته باشد.

وی افزود: از جمله رویکرد های این جشنواره، ترویج نگارش های بین رشته ای و پرداختن به مسائل کشور است، همچنین چنین جشنواره ای دانشجویان را دست به قلم می کند و منجر به ترویج کتاب و کتاب خوانی می شود.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: من در جلسه ای که با رئیس جهاد دانشگاهی داشتم، سوال کردم آیا ما آمار دقیقی در زمینه میانگین سرانه مطالعه داریم یا خیر، همان طور که می دانید معیار ها در این زمینه متفاوت است اینکه ما به چه امری کتاب بگوییم مهم است، آیا کتاب های مناجات در این زمره قرار می گیرند یا خیر، آنچه به عنوان فرهنگ و توجه به کتاب در جامعه وجود دارد، می تواند بهتر و بالاتر باشد.

وی افزود: بزرگانی که مسئولیت های علمی بیشتری دارند، کتاب خوانی و مراجعه به کتاب در آن ها بیشتر است. یکی از جلوه های ترویج فرهنگ کتاب خوانی برگزاری چنین جشنواره هایی و معرفی اهل قلم و آثار مختلف است.

وی در پایان تاکید کرد: در بستر علم کتاب خوانی آفت شبکه های مجازی باید مورد توجه قرار گیرد. احساس خودبسندگی در اطلاعات یکی از آفت های فضای مجازی است و راه حل آن ترویج فرهنگ کتاب خوانی است. برگزاری چنین جشنواره هایی در راستای رفع این مشکلات قابل توجه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977149

وب گردی

وب گردی