عدم توجه به پژوهش های کاربردی و مقالات ISI، معضل جامعه علمی است

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: متاسفانه مقالات ما در مجلات IsI چاپ می شود و کشورهای خارجی از آن استفاده می کنند؛ اما خودمان از آن بی بهره می مانیم، باید همراه با قافله علمی دنیا حرکت کنیم و از آن عقب نمانیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به همت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی صبح امروز در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی علیرضا مختار پور دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور حضور دارند.
دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی گفت: ما در جهاد دانشگاهی توسعه کشوری سعی کرده ایم الگو سازی خوبی داشته باشیم از سال 60 به بعد به چاپ و نشر کتاب پرداخته ایم در آن ایام نیاز داشتیم که محققان مستندات خود را کتاب کرده و در اختیار جامعه قرار دهند.
وی ادامه داد: جشنواره ملی پایان نامه های دانشجویی و جشنواره ملی کتاب دانشجویی یکی از اقدامات مناسب جهاد دانشگاهی است. جشنواره کتاب دانشجویی تشویقی برای دانشجویان است که پایان نامه های خود را به کتاب تبدیل کند.
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: باید پایان نامه ها در راستای حل مشکلات کشور باشد، اولویت ها در توسعه پایدار هنوز مشخص نشده است، باید اولویت های خود را مشخص کنیم زمانی که اولویت بندی انجام می شود، استاد می تواند دانشجو را راهنمایی کند که در چه حوزه هایی فعالیت کند.
وی اظهار داشت: متاسفانه مقالات ما در مجلات IsI چاپ می شود و کشورهای خارجی از آن استفاده می کنند؛ اما خودمان از آن بی بهره می مانیم، باید همراه با قافله علمی دنیا حرکت کنیم و از آن عقب نمانیم، در عین حال مسائل کشور را حل کنیم. باید جهش فناوری خود را با دنیا حل کنیم.
طیبی افزود: متاسفانه کار نیابتی در علم شکل گرفته است، در کارشناسی پایان نامه و در برخی موارد مقاله می نویسند، من چون محل کارم در خیابان انقلاب است هر روز با این امر مواجه می شوم، همین امر در فناوری نیز رخ داده است، قرار بود با این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی برخورد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977156

وب گردی

وب گردی