کمالی: سامانه سرباز ماهر یک گام جلوتر از خدمت سربازی است

سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست با تشریح ویژگی‌های این سامانه گفت: سامانه سرباز ماهر یک گام جلوتر از خدمت سربازی است زیرا ضعف ما در شناخت توانمندی‌های جوانان را برطرف می‌سازد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، صبح امروز (دوشنبه) با حضور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از سامانه بومی «سرباز ماهر» رونمایی شد.

سردار فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از سامانه «سرباز ماهر» در خصوص دلایل راه‌اندازی این سامانه گفت: به این دلیل که حین خدمت زمان کافی برای ارتقای مهارت سربازان وجود ندارد، باید از زمان بیشتری برای مهارت آموزی جوانان استفاده کنیم. به همین منظور از جوانان پسر ۱۵ سال به صورت اختیاری دعوت می‌کنیم با ثبت‌نام در این سامانه برای ورود به عرصه سربازی خودشان را آماده سازند.

وی افزود: این سامانه فقط برای جوانان پسر ۱۵ سال که مشمول خدمت سربازی نشده‌اند است تا اطلاعات مهارتی خود را در آن ثبت کنند.

فرحی در رابطه با ویژگی این مهارت‌ها گفت: مهارت‌هایی که در نظر گرفته‌ شده‌اند در گام نخست باید مورد نیاز نیروهای مسلح باشد، در گام بعد نیاز بازار را برطرف می‌کند و همچنین با توجه به شرایط اقلیمی استان‌های کشور تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی در خصوص خدمات سامانه سرباز ماهر نیز گفت: به اعضای این سامانه پیشنهادات و مشاوره‌هایی در زمینه اشتغال آینده ارائه می‌دهد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از وجود مشوق‌هایی برای مهارت‌آموزان خبر داد و گفت: این مشوق‌ها فعلا مربوط به کاهش مدت زمان خدمت سربازی نمی‌شوند اما تاکنون تعداد ۳۴ مشوق نهایی شده‌اند. برخی مربوط به قبل از خدمت، برخی حین خدمت و برخی نیز به پس از خدمت مربوط می‌شوند.

وی ادامه داد: مشوق‌هایی نیز برای فرماندهانی که نقش موثری در مهارت‌آموزی جوانان دارند و همچنین نهادها و سازمان‌هایی که در این راه تلاش ‌می‌کنند در نظر گرفته شده است.

سردار فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به همکاری با ۱۶ وزارتخانه و ۱۴ نهاد در کشور، گفت: تلاش حداکثری برای مهارت‌آموزی سربازان می‌تواند به غربالگری آنها و پیشبرد این هدف کمک کند.

سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست با تشریح ویژگی‌های این سامانه گفت: سامانه سرباز ماهر یک گام جلوتر از خدمت سربازی است زیرا ضعف ما در شناخت توانمندی‌های جوانان را برطرف می‌سازد.

سردار ابراهیم کریمی جانشین فرمانده سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز در پایان این نشست استفاده از این سامانه را فرصت خوبی برای جوانان دانست و گفت: با اجرای این طرح برنامه‌ریزی بهتری می‌شود تا توزیع بهتری نسبت به سربازان انجام دهیم. این توزیع مناسب می‌تواند باعث استفاده از مهارت نیروهای وظیفه استفاده شود و شرایطی را فراهم آورد تا با پایان خدمت نیز، جوان احساس کند بر مهارتش افزوده شده و اگر مهارتی نداشته با مهارت آموختن بتواند برای ورود به بازار کار شرایط بهتری برای خودش رقم بزند.

سامانه «سرباز ماهر» با هدف مکانیزه کردن طرح جامع «مهارت آموزی کارکنان وظیفه» که شامل سه سطح قبل از خدمت، حین خدمت و پس از خدمت است راه‌اندازی شده است. طرح جامع «مهارت آموزی کارکنان وظیفه» با همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور، در نظر دارد حین خدمت سربازی، قابلیت‌های جوانان را توسعه داده و پس از خدمت، برای کارآفرینی و اشتغال آنها زمینه‌سازی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977158

وب گردی

وب گردی