فارغ‌التحصیلان باید در فکر کارآفرینی باشند

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: فارغ‌التحصیلان باید در فکر کارآفرینی باشند، در هر دوره از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه علم و صنعت چند کارآفرین بیرون آمده‌اند و این کار موجب اشتغال اکثریت دانش آموختگان شده است.

به گزارش ایسکانیوز، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت در مراسم افتتاحیه جشنواره کار صدف که در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت جزو دانشگاه‌های سطح یک کشور است و عموما درصدی بالا از دانش‌آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می‌شوند، در این میان این قبیل همایش‌ها فرصتی خوب برای ارائه توانمندی‌های متقابل دانشگاه‌ها و دانش آموختگان است.

وی در ادامه گفت: شرکت‌های دانش بنیان در این جشنواره حضور دارند و دانشجوها با شرکت در این جشنواره با توجه به توانمندی و تخصصی که دارند خود را به این شرکت‌ها معرفی کرده و توانمندی‌هایشان را به آنان عرضه می‌کنند، شرکت‌ها نیز با توجه به نیازها و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، متخصصین را جذب می‌کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت بیان کرد:‌ بیشتر این شرکت‌ها شرکت‌هایی نوپا و نوآور هستند که قطعا از ایده‌ها و خلاقیت‌های دانش آموختگان برای تکمیل نیازهای صنعتی خود استفاده می‌کنند.

ذاکری اظهار کرد: برگزاری این جشنواره‌ها ضروری و کاربردی است و می‌تواند موجب معرفی دانش آموخته و شرکت‌ها به یکدیگر شود، در این بین امیدواریم خروجی این جشنواره ایجاد ارتباط بین شرکت‌ها و دانشگاهیان باشد و بتوانیم آماری خوب برای جذب فارغ‌التحصیلان ارائه دهیم.

وی بیان کرد:‌ در بازدید از غرفه‌ها این نکته را به آنان تاکید کردیم که طی دو ماه آینده بازخورد حضورشان را به دانشگاه ارائه دهند تا بتوانیم نتیجه کار را بررسی کرده و در صورت همسان بودن نتیجه با پیش‌بینی‌های ما، برگزاری جشنواره در سالهای آینده تداوم پیدا کرده و از شرکت‌هایی بیشتر استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان تصریح کرد: باید این نگاه که دانش‌آموخته پس از فارغ‌التحصیلی وارد کار دولتی شود، تغییر پیدا کند. فارغ‌التحصیلان باید در فکر کارآفرینی باشند، در هر دوره از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه علم و صنعت چند کارآفرین بیرون آمده‌اند و این کار موجب اشتغال اکثریت دانش آموختگان شده است.

وی در ادامه گفت: در بحث قانون منع به کارگیری بازنشستگان، تنها تعدادی محدود از جایگاه شغلی برای متقاضیان باز خواهد شد و اگر فکر کنیم که فرصت کاری برای دانش آموختگان ایجاد شده، کاملا اشتباه است.

ذاکری در پایان گفت: برای جستجوی کار باید مسیر درست را طی کرد و به سمت شرکت‌های نوآور و کارآفرین قدم برداشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 977178

وب گردی

وب گردی