مرحله مقدماتی مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای دی ماه برگزار می شود

مرحله مقدماتی مسابقات ملی دفاع سه دقیقه ای پایان نامه توسط سازمان جهاد دانشگاهی تا پایان دی ماه برگزار می شود.

یه گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، برنامه دفاع سه دقیقه ای از مجموعه مسابقات جهانی است که به تبیین دستاوردهای پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سراسر دنیا می پردازد. شرکت کنندگان در این مسابقه، باید دستاوردهای پژوهشی خود را به صورت فشرده و در سه دقیقه برای مخاطبان غیر متخصص بیان کنند.

این مسابقات در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می شود و مرحله مقدماتی آن با کمک واحدهای جهاد دانشگاهی در دانشگاه های سراسر کشور انجام می شود. نفرات برگزیده برای برگزاری مرحله نیمه نهایی معرفی می شوند، مرحله نیمه نهایی با حضور نفرات برگزیده استانی در تهران برگزار می شود و 3 نفر به مرحله پایانی راه می یابند. قسمت پایانی این مرحله، همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی برگزار می شود.

رشد و تقویت مهارت های ارتباطی و بیانی دانشجویان، برقراری ارتباط بین فضای دانشگاه، صنعت و جامعه، کاربردی کردن پژوهش ها و تحقیقات دانشجویی، رشد و تقویت مهارت های ایده پردازی دانشجویان از جمله اهداف این مسابقه به شمار می‌رود.

ثبت نام این مسابقات، هر ساله همزمان با فراخوان جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی (مهرماه) آغاز می شود، پس از اتمام مراحل ثبت نام، مرحله مقدماتی مسابقات در سطح ملی توسط واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور،‌ تا پایان دی ماه برگزار می شود. برگزیدگان مرحله مقدماتی، در مرحله نیمه نهایی به رقابت می پردازند و مرحله پایانی این مسابقات هم زمان با اختتامیه جشنواره پایان نامه سال دانشجویی برگزار و نفرات برتر معرفی می شوند.

گفتنی است این برنامه نخستین بار در سال 2013، در فهرست برنامه Universitas21 نیز قرار گرفت و دانشگاه هایی از سراسر دنیا در اجرای آن به مشارکت می پرداختند. سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، با توجه به سابقه ای که در برگزاری جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی و نیاز داخلی دارد، برای نخستین بار در سطح استانی و ملی، به اجرای این برنامه در ایران پرداخته است. این برنامه، هر ساله به همت سازمان انتشارات و همکاری سایر واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977240

وب گردی

وب گردی