بیرانوند: تشکل ها در زمینه مطالبات دانشجویی، در کنار دانشجویان باشند

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: اینکه تشکل های دانشجویی چرا به فکر خواسته های صنفی دانشجویان نیستند شاید به ماهیت برخواسته از غرب آنها بر می‌گردد.

میثم بیرانوند دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره اینکه چرا تشکل های دانشجویی به خواسته های صنفی دانشجویان توجهی نمی کنند گفت: اینکه تشکل های دانشجویی چرا به فکر خواسته های صنفی دانشجویان نیستند شاید به ماهیت برخواسته از غرب آنها بر می‌گردد. اصالت تشکل های دانشجویی با مباحث سیاسی گره خورده است.
وی در ادامه داد: حالا هم فکر نمی کنم تشکل های دانشجویی از فضای دانشجویی دور شده باشند. اینکه تشکل های دانشجویی بخواهند خودشان را از فضای داشنجویان دور نگه دارند کار اشتباهی است.
بیرانوند افزود: تشکل‌ دانشجویی همان‌قدر که درفضای سیاسی باید فعال باشد در فضای مطالبات دانشجویی هم باید کنار دانشجویان باشد.
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص اینکه تشکل‌های دانشجویی باید کنار دانشجویان باشند ابراز کرد: چیزی که شاید در این زمینه دخیل باشد بحث شوراهای صنفی است. باید دوستان تشکل و شورا در کنار هم باشد. اگر هدف احقاق خواسته های دانشجویان است باید این دو کنار هم باشند.
وی در خصوص اینکه آیا تشکل‌های دانشجویی به وظیفه اصلی خود عمل می کنند یا خیر گفت: اگر در خصوص کل تشکل‌های دانشجویی بخواهم نظر بدهم باید بگویم خیر اینگونه نیست، بالاخره تشکل های دانشجویی فضای آرمانی را در نظر گرفته‌اند و در آن جهت عمل می کنند؛ تا رسیدن به آن فضای صددرصدی فاصله داریم و باید بیشتر از اینها کار کنیم تا بتوانیم به رسالت اصلی خودمان برسیم.
بیرانوند در خصوص انتظاراتی که از دانشجویان می رود اظهار داشت: از دانشجویان به عنوان قشر نخبگان جامعه انتظار می رود در صحنه های مختلف حضور پر رنگ تری داشته باشد که متاسفانه آنچنان حرکتی برای آن موضوع در تشکل های دانشجویی دیده نمی شود؛ ولی در حال گام برداشتن در همین جهت هستند به نظرم می شود به آن نقطه رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 977243

وب گردی

وب گردی