جشنواره‌ای آمیخته با طعم آموزش و تربیت

چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در حال برگزاری است تا در سالی که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ،نظاره گر خلق آثار سینمایی و نمایشی در حوزه آموزش و تربیت دانش آموزی باشیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سینما به عنوان هنر هفتم و پرمخاطب ترین آن توانسته در طول صد سال اخیر در عرصه های علمی، آموزشی و تربیتی نقشی تاثیرگذار داشته باشد. در این راستا وزارت آموزش و پرورش چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد را با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی برگزار کند. رویدادی که دانش آموزان، معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت و سایر علاقمندان مخاطبان آن هستند.

جشنواره ای که با اهداف آموزشی و تربیتی برگزار می شود تا از طریق سینما و هنر نمایش بر مخاطبان و بینندگان خود اثر گذارد. حضور ده ها کارگردان برجسته ایران و جهان، منتقدان سینما و در سال های اخیر فیلم سازان دانش آموز با خلاقیت، نوآوری و نگاهی تازه به جهان پیرامون خویش توانسته اند آموزش را از بستر کتاب های محدود درسی خارج و آن را به پهنه ی وسیع هنر هفتم منتقل کنند. اتفاقی که در جشنواره فیلم رشد رقم می خورد تا شکوفه های آن هر ساله فضای نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی را عطرآگین می سازد و شمیم آن روح میلیون ها کودک و نوجوان را سرشار از الطاف و پویایی سازد.

بر اساس این گزارش، بیش از چهار هزار فیلم خارجی متقاضی حضور در بخش رقابتی چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شدند که در نهایت از این تعداد، ۴۷ فیلم پویانمایی، ۱۸ فیلم مستند و ۳۵فیلم داستانی برای شرکت در بخش مسابقه بین الملل این جشنواره انتخاب شده است. این فیلم ها از ۲۸ کشور از ۵ قاره در مسابقه بین الملل حضور دارند. همچنین از میان ۷۴۰ فیلم ایرانی متقاضی شرکت در این رویداد۱۱۰ فیلم برای شرکت در بخش مسابقه بین المللی برگزیده شدند.
بنابراین برگزاری این رویداد در زمانی که نزدیک به جشن چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی هستیم نشانی از صرف فعل توانستن و بروز استعداد و خلاقیت نیروی انسانی این مرز و بوم است.

جشنواره توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از 25 آبان تا 2 آذر ماه سال جاری در حال برگزاری است. کانون شهید مطهری در منطقه 15، سینما فلسطین، تالار معلم در منطقه 19 برخی از مراکز اکران فیلم های جشنواره رشد در مناطق محختلف آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977252

وب گردی

وب گردی