روند صعودی استفاده از سوخت‌های فسیلی زنگ خطری برای محیط‌زیست کشور

نشست متخصصان سوخت‌های زیستی ایران به همت کمیته سوخت های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و انجمن علمی سوخت‌های زیستی ایران برگزار شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در این نشست با اشاره به روند روزافزون مصرف سوخت های فسیلی و تجدید ناپذیر در کشور که منجر به هدر رفت منابع ملی و افزایش آلودگی های محیط زیست می شود، اعلام شد که بر اساس آمارهای منتشر شده در سال 2017 میلادی، ایران رتبه دهم مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است که در این بین مصرف بنزین روندی کاملا صعودی در طی سال های 90 تا 97 داشته و مصرف روزانه آن در سال 97 به عدد قابل توجه 120 میلیون لیتر رسیده است.
این روند صعودی استفاده از فرآورده های نفتی برای تولید انرژی زنگ خطری برای اقتصاد و بخصوص محیط زیست ایران به شمار می آید. کارشناسان موظف هستند با ایجاد راهکارهای کارآمد و براساس اصول توسعه پایدار مردم را به تغییر سبک زندگی و استفاده از انرژی و سوخت های جایگزین (نظیر سوخت های زیستی تولید شده از ضایعات) ترغیب کنند.
در این نشست همچنین عنوان شد که استفاده از ابزارهای مالیاتی و تسهیلات بانکی و تشویقی رویکردی مناسب برای متنوع کردن سبد مصرف انرژی کشور و حفاظت از منابع ملی و محیط زیست است و باید مردم را نسبت به عوارض استفاده از سوخت های فسیلی و مشکلات زیست محیطی آگاه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977253

وب گردی

وب گردی