خدایی: ظرفیت مازاد به دانشگاه ها تحمیل نکردیم/دانشگاه تهران، ظرفیت پذیرش استعداد تحصیلی را افزایش داد

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: در سال جدید تحصیلی هیچ ظرفیتی به دانشگاه ها اضافه نشده است.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در مورد افزایش ظرفیت دانشگاه های کشور گفت: مصوبات و چهارچوب سازمان سنجش قانونی بوده و هیچ بی‌برنامگی و مشکلی وجود نداشته است.

وی با اشاره به صحبت های معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص ناهماهنگی سازمان سنجش افزود: وزرات بهداشت هیچ افزایش درصدی نداشته و در همان چهارچوب قوانین مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته است. تاکید می کنم که وزارت بهداشت تحت هیچ شرایطی افزایش ظرفیت نداشته است.

خدایی در مورد افزایش ظرفیت دانشگاه تهران برای جذب استعداد های درخشان ادامه داد: با توجه به درخواستی که برای جذب استعداد های درخشان وارد سیستم کرده این مشکل برای دانشگاه تهران به وجود آمده و ظرفیت مازاد گرفته است. سازمان سنجش و آموزش کشور دانشجویی معرفی نکرده است و خودشان مقصر هستند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: افزایش ظرفیت دانشجو هرساله بوده و براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 7 تا 10 در بحث استعداد های درخشان بوده و همیشگی است. این افزایش ظرفیت شامل پزشکی نمی شود و افزایش ظرفیت وجود ندارد.

خدایی در پایان در خصوص اینکه آیا در سال تحصیلی جدید دانشگاه ها افزایش ظرفیت داشته اند یا نه تاکید کرد: در سال جدید تحصیلی هیچ ظرفیتی به دانشگاه ها تحمیل نشده است. همان ظرفیتی که دانشگاه ها اعلام کردند پذیرش شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977278

وب گردی

وب گردی