بحران در مدیریت بحران آمریکا

مجله سیاسی و فرهنگی «رو در رو» این هفته موضوع «بحران در مدیریت بحران آمریکا» را با حضور دو کارشناس بررسی می کند.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ دکتر مراد عنادی مجری کارشناس، سه شنبه ساعت 19 در میزبانی دکتر جهانبخش ایزدی کارشناس روابط بین‌الملل دکتر عباس کوچ‌نژاد کارشناس حقوق بین‌الملل به بررسی موضوع برنامه می پردازد.
شیوه مدیریت بحران‌ در امریکا از چالش‌های تکراری است که همواره انتقاداتی را به همراه داشته و این بار در آتش‌سوزی کالیفرنیا جدی‌تر شده است.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا در سیاست فرار به جلو، شکست مدیریت بحران در مهار آتش‌ سوزی کالیفرنیا به «مدیریت افتضاح» جنگل‌ها نسبت داد و تهدید کرده بودجه فدرال کالیفرنیا را در بخش مدیریت جنگل‌ها قطع خواهد کرد.
مشابه این «مدیریت افتضاح» در حوادث مشابه دیگر نظیر طوفان و سیل، و بحران قانون آزادی سلاح هم روی داده و انتقاد عمومی از ناکارامدی سیستمی امریکا در مواجهه با بحران‎ها را در پی داشته است. به گونه‌ای که سالانه 35 هزار نفر در امریکا به دلیل تیراندازی مسلحانه جان خود را از دست می‌دهند. انتقاد از ناکارامدی سیستمی در امریکا در حوزه‌های دیگر اجتماعی، اقتصادی و سیاست خارجی هم جدی است، به گونه‌ای که برخی کارشناسان، از تزلزل در مدیریت بحران به عنوان یکی از عوامل افول قدرت امریکا در ابعاد مختلف داخلی و بین‌المللی یاد می‌کنند.
در برنامه «رودررو» ی این هفته، به کنکاش و تحلیل بیشتر این موضوع می‌پردازیم.
این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه شنبه ها ساعت 19 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود

کد خبر: 977291

وب گردی

وب گردی