کتابخانه دکتر حبیبی واحد علوم تحقیقات 22 هزار عضو فعال دارد

کتابخانه و مرکز اسناد علمی دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات با هدف فراهم کردن زمینه‌های تحقیق و پژوهش برای دانشجویان، اعضای هیات علمی، محققان و پژوهشگران به ارائه خدمات می پردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد علوم و تحقیقات، فعالیت کتابخانه و مرکز اسناد علمی دکتر حبیبی واحد علوم و تحقیقات، سال ۱۳۹۳ در ساختمان زنده یاد دکتر حسن حبیبی آغاز شده است. با احداث کتابخانه و مرکز اسناد علمی دکتر حسن حبیبی در واحد علوم و تحقیقات، تمامی کتابخانه‌های اقماری دانشکده‌های این واحد در این مرکز با هدف استفاده دانشجویان از منابع کتابخانه‌ای واحد بصورت همزمان و مساوی، تجمیع شدند.

فراهم کردن زمینه‌های تحقیق و پژوهش برای دانشجویان، اعضای هیات علمی، محققان و پژوهشگران، گردآوری و سازماندهی و اشاعه اطلاعات منابع چاپی و غیر چاپی، ارائه خدمات منابع و متون چاپی و ابزارهای فناوری برای تکمیل تدریس و پژوهش، ایجاد فضای آموزشی و پژوهشی برای مراجعین به منظور ارتقای سطح علمی و دانش فنی آنان از جمله اهداف، وظایف و برنامه‌های کتابخانه و مرکز اسناد علمی دکتر حسن حبیبی واحد علوم و تحقیقات است.

علاوه بر آن بکارگیری و کاربرد آخرین منابع و روش‌های خدمات پیشرفته برای دستیابی هرچه بهتر محققان به اطلاعات و گردآوری و سازماندهی مواد و منابع برای کتابخانه‌های دانشکده‌ای و ارایه آن‌ها به دانشکده به منظور خدمات در محل دانشکده، در اختیار گذاشتن امکانات و منابع اطلاعاتی برای ارتقا سطح آموزش، ایجاد ارتباط با سایر کتابخانه‌های مراکز مهم و تامین اطلاعات در داخل و خارج کشور و تهیه و تدوین پایگاه‌های اطلاعاتی بر اساس نیازهای جامعه علمی دانشگاهی نیز از دیگر اهداف، وظایف و برنامه‌های این کتابخانه است.

تعداد اعضای فعال کتابخانه و مرکز اسناد علمی واحد علوم و تحقیقات در حال حاضر ۲۱ هزار و ۹۰۶ نفر است و تعداد مراجعان در مجموع، حدود ۳۰۰ رخداد امانت برای کتاب‌ها و ۴۰۰ مراجعه برای منابع الکترونیک و پایان‌نامه‌های دیجیتال در طول یک روز است.

فعالیت کتابخانه روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ الی ۱۶ و روزهای پنجشنبه ۸ الی ۱۳ است. سالن مطالعه آزاد این کتابخانه نیز در طول هفته از ساعت ۸ تا ۱۹ آماده خدمات رسانی به مراجعه کنندگان است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عضویت اساتید، دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات تنها با ارائه کارت هیات علمی، دانشجویی و پرسنلی در کتابخانه و مرکز اسناد علمی صورت می‌گیرد. دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور نیز جهت استفاده از منابع الکترونیک محدودیتی ندارند، اما برای استفاده از منابع چاپی با ارائه معرفی‌نامه از دانشگاه مبدا، قادر به مطالعه منابع در محل کتابخانه و مرکز اسناد علمی دکتر حسن حبیبی هستند.

در حال حاضر این کتابخانه دارای ۵۹ هزار ۴۴۳ عنوان کتاب فارسی، ۶۰ هزار و 7 عنوان کتاب لاتین و ۷هزار و ۹۰۵ عنوان کتاب مرجع است. علاوه بر آن ۴۶ هزار و ۴۰۹ عنوان پایان‌نامه و ۱۰ هزار ۱۵۱ عنوان رساله نیز در این کتابخانه جمع‌آوری شده است. گفتنی است سرویس دهی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها به صورت الکترونیکی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977292

وب گردی

وب گردی