اعطای معافیت واردات نفت ایران به کشورها برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بود

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای گفت که اعطای معافیت به برخی کشورها برای واردات نفت از ایران با هدف جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بوده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، "برایان هوک" فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه الحدث مدعی شد که بانک‌های بین‌المللی از تعامل با ایران هراس دارند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت که ایران بزرگترین حامی تروریسم بین المللی بوده و رساندن صادرات نفت ایران به صفر بر اساس داده‌های بازار نفت صورت خواهد گرفت.

برایان هوک گفت که سفر "جرمی هانت" وزیر خارجه انگلیس به تهران نیز به موضوع انگلیسی‌های بازداشت‌شده در ایران ارتباط داشته است.

وی افزود: تحریم‌های آمریکا برای متوقف کردن سود ایران بوده و نظام مالی سوئیفت خدمت‌رسانی به 50 بانک ایرانی را متوقف کرده و این بانک‌ها مشخص شده‌اند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین گفت: ایران میلیون‌ها دلار به حوثی‌ها در یمن می‌دهد این در حالی است که ما از نقش "مارتین گریفیس" نماینده سازمان ملل در امور یمن حمایت می‌کنیم و مانع از آن خواهیم شد که ایران بتواند به تأمین مالی حماس و جهاد اسلامی و گروه‌های شیعی و حزب‌الله و گروه‌های نظامی در عراق بپردازد.

هوک تأکید کرد: ما در تلاش خود علیه ایران جدی بوده و ایران یا باید بی‌ثباتی در خاورمیانه را متوقف کند یا آنکه با فروپاشی کامل نظام خود مواجه شود.

وی اضافه کرد: برخی معافیت‌های کوچک درباره صادرات نفت ایران به‌دلیل جلوگیری از افزایش قیمت نفت بوده و زمانی که این تصمیم را گرفتیم بازار نفت بسیار ناپایدار بود و بازار نفت در سال 2019 ثبات بیشتری خواهد داشت و در آن زمان رساندن صادرات نفت ایران به صفر امکان‌پذیر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977306

وب گردی

وب گردی