تبادلات علمی ایران و لیتوانی افزایش می یابد

کنسول افتخاری لیتوانی در ایران گفت: حدود 10 مسئول دانشگاه لیتوانی به ایران می آیند و قرار است با وزارت علوم و وزارت بهداشت در زمینه تبادلات علمی و تبادل دانشجو جلسه داشته باشند. ما قطعا می توانیم، دانشجویان این کشور را جذب کنیم، آن ها نیز بسیار مشتاق هستند تا دانشجویان ما را جذب کنند. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری همایش همکاری های علمی، فرهنگی و گردشگری جمهوری لیتوانی و جمهوری اسلامی ایران عصر امروز از طرف کنسولگری افتخاری جمهوری لیتوانی در ایران برگزار شد. گفتنی است این همایش با هدف مقابله با تحریم های یک جانبه و ناجوانمردانه آمریکا، گسترش همکاری های بین المللی و سربلندی برگزار می شود.

دکتر محسن کریمی طبسی سفیر صلح جهانی در این باره گفت: من اولین ایرانی هستم که به عنوان دیپلمات اروپایی تعیین شده ام، هر ساله در اسپانیا بزرگترین کمپانی ها دور یکدیگر جمع می شوند و سفیر صلح را انتخاب می کنند که من در سال 2018 به عنوان سفیر صلح انتخاب شدم.
وی ادامه داد: همایشی در هفته آینده برگزار می شود که دانشگاه های کشور لیتوانی در آن شرکت می کنند، کشور لیتوانی کشوری بیطرف است و حضور آن بیانگر آن است که همکاری برای ایران باید از این فرصت استفاده کنیم تا مشکلات دانشگاه ها را مرتفع کنیم.
کریمی طبسی گفت: این همایش در چند بخش برگزار می شود، بخش آن توریست درمانی است و بخش دیگر آن مرتبط به فعالیت های علمی است.
سفیر صلح جهانی اضافه کرد: کشور لیتوانی می توانست یکی از مردم خود را در این کنسولگری قرار دهد اما به ما اعتماد کرد، این بدان معنا است که می خواهد با ما روابط دوستانه و همکاری خوبی داشته باشد.

او خاطر نشان کرد: حدود 10 مسئول دانشگاه لیتوانی به ایران می آیند و قرار است با وزارت علوم و وزارت بهداشت در زمینه تبادلات علمی و تبادل دانشجو جلسه داشته باشند. ما قطعا می توانیم، دانشجویان این کشور را جذب کنیم، آن ها نیز بسیار مشتاق هستند تا دانشجویان ما را جذب کنند.
اگر بتوانیم یک دانشگاه با برند اروپایی در کشورمان داشته باشیم می توانیم از دانشجویان اروپایی دعوت کنیم که با استاندارد اروپایی در کشورمان تحصیل کنند.

کریمی طبسی اظهار داشت: هر دو کشورعزم جدی برای برقراری پروازهای مستقیم دارند، ان شالله سال آینده همکاری‌های اقتصادی دو کشور روند رو به رشد خواهد داشت. لیتوانی در حوزه آی تی جزو 5 کشور برتر دنیاست، با توجه به این موضوع که شرکت های بزرگ این کشور به دنبال بازار هستند، ایران می تواند از جمله بهترین بازارها برای آن ها به شمار رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977311

وب گردی

وب گردی