غفاری: بیش از 3 هزار کانون فرهنگی در دانشگاه‌ها فعال هستند

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: همه معاونان فرهنگی و  بخش های فرهنگی دانشگاه ها موظف هستند به میزان فعالیت کانون های دانشجویی، امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهند.

دکتر غلامرضا غفاری معاونت فرهنگی وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در زمینه تاثیر کانون های فرهنگی بر تحولات حوزه فرهنگی گفت: کانون های فرهنگی مجموعه ای هستند که در دانشگاه ها وجود دارند، این مجموعه بسیار وسیع و گسترده است.

وی ادامه داد: ما دارای بیش از سه هزار کانون هستیم که در عرصه های مختلف هنری، ادبی، دینی و مذهبی فعالیت می کنند و اقدامات خوبی انجام می دهند.
معاونت فرهنگی وزارت علوم گفت: طبیعتا حوزه فرهنگی می تواند بخشی از بودجه ای که در اختیار دارد، به تبع میزان فعالیت کانون های فرهنگی در اختیار آن ها قرار دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد کانون های فرهنگی زیاد است، ممکن است سرانه ای که به هر کانون تعلق می گیرد کمتر از تشکل هایی باشد که به نسبت تعدادشان کمتر است و فعالیت بیشتری انجام می دهند.

غفاری بیان کرد: همه معاونان فرهنگی و بخش های فرهنگی دانشگاه ها موظف هستند که به میزان فعالیت کانون های دانشجویی، امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهند.

وی اظهار داشت: زمانی که در هر دانشگاه، یک کانون می خواهد شکل بگیرد، اگر فعالیت و مأموریت آن در راستای کانون تازه تاسیس باشد، طبیعتا نباید اجازه داد تا چنین کانونی شکل بگیرد، قطعا این امر در دانشگاه ها انجام و پیگری می شود.

معاونت فرهنگی وزارت علوم گفت: بخش دیگر فعالیت ها در راستای عدم موازی کاری، به هنر و درایت و مدیریت کانون های فرهنگی مربوط می شود. از جمله فلسفه تشکیل کانون های فرهنگی می توان به شکوفایی نوآوری دانشجویان اشاره کرد، فعالیت کانون ها به نوع فعالیت ها و تلاشی که دانشجویان انجام می دهند، معطوف می شود.
وی در پایان تاکید کرد: انتظار می رود کانون های فرهنگی دانشگاه ها نوآوری بیشتری داشته و فعالیت های تازه و جدیدی را مد نظر داشته باشند تا بتوانند افراد بیشتری جذب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977330

وب گردی

وب گردی