گلایه‌ مدیران پیام‌رسان‌های داخلی به معاون وزیر ارتباطات / عزم ملی برای ساماندهی فضای مجازی وجود ندارد

مدیرعامل پیام‌رسان بیسفون گفت: در ساماندهی فضای مجازی، عزم ملی وجود ندارد و شاهد برخوردهای سلیقه‌ای در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مهدی داوری مدیرعامل پیام‌رسان بیسفون با اشاره به اینکه در کشور برای ساماندهی فضای مجازی، عزم ملی وجود ندارد و شاهد برخوردهای سلیقه‌ای در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی هستیم، اظهار داشت: متاسفانه تعریف مشخصی از پیام‌رسان‌های داخلی وجود ندارد و تعدادی از شرکت‌ها از این خلأ قانونی استفاده کرده و به اسم پیام‌رسان داخلی اما با استفاده از قالب پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل پیام‌رسان بیسفون گفت: از سال 91 تا به امروز هیچ مسئول دولتی از پیام‌رسان بیسفون بازدید نکرده و ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی دارای اشکالات فراوانی است.

در ادامه این نشست ایمان عیسی زاده، مدیر فنی پیام رسان سروش با تاکید براینکه جو روانی ایجاد شده یکی از مهم‌ترین علل عدم مهاجرت مردم از این پیامرسان های داخلی است افزود: پیام‌رسان سروش از نظر فنی توان میزبانی از کاربران داخلی و خارجی را دارد اما جوسازی برخی از رسانه‌های خارجی در کاهش اعضای این پیام‌رسان تأثیرگذار بود.

وی تصریح کرد: برخلاف بعضی از اخبار منتشرشده، هاتگرام امکان جدا شدن از بسترهای تلگرام را در کوتاه‌مدت ندارد.

عیسی‌زاده تاکید کرد: تأمین زیرساخت‌های سخت‌افزاری در توان پیام‌رسان‌های داخلی نیست و در این مورد وزارت ارتباطات باید زیرساخت‌های موردنیاز را فراهم کند؛ در این‌ صورت پیام‌رسان‌های داخلی امکان پرداختن به امکانات فنی و سهولت استفاده کاربران را خواهند داشت.

مدیر فنی پیام‌رسان سروش افزود: تشکیل نهادهای موازی سبب ایجاد مشکلات بیشتر برای پیام‌رسان‌های داخلی می‌شود؛ انجام بعضی از اقدامات سلبی نه‌تنها به پیام‌رسان‌های داخلی کمک نمی‌کند بلکه باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به این پیام‌رسان‌ها می‌شود.

عیسی زاده خاطرنشان کرد: چرا از پیام‌رسان‌ها حمایت‌های سلبی می‌کنید، چرا می‌گویید موبایلی که وارد کشور می‌شود باید پیام‌رسان ایرانی بر روی خود نصب داشته باشد.

همچنین در ادامه این نشست محسن غفاری مدیرعامل پیام‌رسان ایتا نیز نسبت به عملکرد مرکز ملی فضای مجازی انتقاد کرده و گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌بایست نقش بیشتری در نظارت بر فعالیت‌های این مرکز ایفا کند.

وی همچنین با تأیید نظر مدیرعامل بیسفون تاکید کرد: درباره مراحل انتخاب دو پیام‌رسان برای حمایت‌های ویژه، اشکالاتی وجود دارد چراکه کارشناسان این مرکز از امکانات فنی پیام‌رسان ایتا بازدید نکرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977341

وب گردی

وب گردی