انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه فرهنگیان و سازمان جوانان هلال احمر

مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه فرهنگیان و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که با حضور دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، دکتر صابونچی رییس سازمان جوانان هلال احمر، گنج کریمی معاون دانشجویی سازمان جوانان و دکتر انصاری راد سرپرست مدیریت امور پردیس های تهران سه شنبه 29 آبان 97 در پردیس نسیبه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،‌ در این مراسم دکتر خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به میزان به وقوع پیوستن حوادث طبیعی و غیر طبیعی در کشور بر ضرورت آموزش و یادگیری کمک های اولیه و پیشگیری از آسیب ها تاکید کرد.

وی با بیان گستردگی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور و شغل معلمی دانشجویان این دانشگاه، خاطر نشان کرد: آموزش یک معلم، موجب مانایی 30 سال این آموزش در عرصه تعلیم و تربیت است، معلم با حضور خود در مدارس 30 نسل دانش آموزان را آموزش خواهد داد و این دانش آموزان نیز می توانند سفیران هلال احمر در خاناوده ها باشند.

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه آموزش های مهارتی و صلاحیتی بهترین آموزش برای حرفه معلمی است، افزود: آموزش بانوان دانشجو به سبب نقش مادرانه بانوان علاوه بر نقش معلمی از اهمیت خاصی برخودار است، آموزش دانشجومعلمان دختر، آموزشی برای یک جامعه است.

وی با تاکید بر لزوم آموزش های سریع و مفید در رسانه ها برای پیشگیری از حوادث جبران ناپذیر، گفت: یک آموزه کوچک گاهی می تواند از بروز اتفاقات بزرگ پیشگیری کند.

همچنین دکتر صابونچی رییس سازمان جوانان هلال احمر، ضمن خرسندی از انعقاد این تفاهم نامه، آن را آغازی برای دوره جدید آموزشی در دانشگاه فرهنگیان دانست و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به سبب گستردگی پردیس ها و مراکزو معلم شدن خروجی های این دانشگاه فرصتی و ظرفیت بالایی برای این آموزش ها است.

وی با اشاره به نقش بی بدیل دانشگاه فرهنگیان در عرصه تعلیم و تربیت، خاطر نشان کرد: دانشجومعلمان این دانشگاه پس از حضور خود در آموزش و پرورش می توانند به عنوان پرچم داران و سفیران هلال احمر در مدارس باشند.

دکتر صابونچی، در ادامه با اشاره بر اهمیت مهارت در به حداقل رساندن آسیب ها، بر ضرورت آماده شدن به صورت عملی برای پیشگیری و یا مواجه با حوادث تاکید کرد.

وی همچنین انسان دوستی و داوطلبی در کمک به همنوع را از ویژگی های اعضاء جمعیت هلال احمر به عنوان سرمایه های اجتماعی در بین مردم دانست و به بیان اصول و اهداف این جمعیت پرداخت.

همچنین دکتر انصاری راد با اشاره به ماموریت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان آینده ، کسب صلاحیت حرفه ای و مهارت های مورد نیاز زندگی را از ضروریات آموزش معلمان برشمرد و ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم نامه و آموزش معلمان مقدمه ای برای کسب مهارتی معلمی بر اساس نیاز های کشور باشد.

وی ریسک بالای حوادث در ایران را از علل اهمیت آموزش کمک های اولیه برشمرد و تصریح کرد: دانشجومعلمان به عنوان معلمان آینده باید آمادگی لازم را در زمینه های مختلف داشته باشند و به نسل آینده دانش آموزان انتقال دهند.

شایان ذکر است افتتاح اتاق پزشک و امدادهای فوری، انجام مانور امداد و نجات و آموزش دانشجو معلمان پیرامون آگاهی از عوامل خطر ساز و راهکارهای مواجه با حوادث از سوی کارشناسان هلال احمر در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه از دیگر برنامه ها بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977365

وب گردی

وب گردی