معرفی کتاب «آموزش، فقر و جنسیت درمیان دختران مسلمان محصل هند»

لاتیکا گوپتا استادیار موسسه مرکزی تربیت معلم دانشگاه دهلی است. او دکترای خود را نیز در همان موسسه به پایان رساند. وی عضویت بورس فولبرایت دانشگاه ویسکانسین، مدیسون را نیز داشته است. اغلب تحقیقات منتشرشده وی بر مسایل اجتماعی، هویت دینی و حقوق کودکان تمرکز دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، کتاب «آموزش، فقر و جنسیت درمیان دختران مسلمان محصل هند»(1) نوشته لاتیکا گوپتا به بررسی ماهیت و هویت در میان دختران مسلمان نوجوان عقب مانده تحصیلی هند به ویژه مناطق شمالی این کشور با تمرکز بر فضاهای مابین «خانه» و «مدرسه» می‌پردازد و مسائل مربوط به دین، پدرسالاری و آموزش را مورد بررسی قرار می‌دهد تا رابطه بین دین و آموزش و پرورش در جنوب آسیا را ارزیابی نماید.

با استفاده از رویکرد میان رشته‌ای و روش نوین تحقیق، اثر مورد نظر، کمک قابل توجهی به مطالعات اجتماعی و آموزش‌های مدرن در میان اقلیت‌ها و دیگر گروه‌های حاشیه‌ای در هند می‌کند و این امر برای پژوهشگران آموزش و پرورش، فرهنگ و مطالعات جنسیتی، جامعه‌شناسی، روانشناسی، مطالعات اسلامی، و سیاستگذاران و سازمان‌های غیر دولتی درگیر در آموزش، بسیار حایزاهمیت است.

این کتاب به ما درک عمیق و دقیق از زندگی زنان جوان یک جامعه مذهبی که با پیچیدگی و چالش‌هایی همچون «تبدیل شدن به یک زن و تبدیل شدن به یک زن مذهبی» مواجه است روبرو می‌کند.

(1): Education, Poverty and Gender- Schooling Muslim girls in India

انتهای پیام/

کد خبر: 977367

وب گردی

وب گردی