سالک کاشانی: نوسانات ارزی بر بازار نشر اثر می گذارد/ کتاب باید به سبد خانوار افزوده شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت فرهنگ باید توجه بیشتری به تولید کاغذ در داخل کشور داشته باشد. همچنین مسئولین باید آن مقدار از کاغذ که نیاز کشور است و وارد می شود را از کیسه دلالان کاغذ بیرون بکشند.

احمد سالک کاشانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در مجموع وضعیت نشر در سطح کشور مطلوب نیست. برای حل این مشکل، نیازمند هستیم که با تشویق ناشران، بستر گسترش نشر در داخل کشور را فراهم کنیم؛ که این امر باید توسط دستگاه های ذی ربط، مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما، با برنامه ریزی مدون پیگیری شود.

وی افزود: مسأله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، تأمین منابع مالی برای حوزه نشر در داخل کشور است. همچنین متعادل نمودن قیمت کاغذ برای ناشرین، از دیگر مسائل مهم است.

این نماینده مجلس ادامه داد: نوسانات ارزی سبب بالا رفتن قیمت کاغذ، مثل تمام کالاهای دیگر می شود که این امر، بر مسأله نشر اثر خواهد گذاشت.

وی گفت: در این رابطه هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید توجه بیشتری به تولید کاغذ در داخل کشور داشته باشد؛ چرا که ما ظرفیت های بزرگ و کارخانه های متعددی داریم که در این زمینه می توانند به ما کمک کنند. از طرف دیگر مسئولین باید آن مقدار از کاغذ که نیاز کشور است و وارد می شود را از کیسه دلالان کاغذ بیرون بکشند.

احمد سالک کاشانی تصریح کرد: از طرف دیگر باید ناشرین را تشویق کرد که بیش از گذشته فعال باشند، که لازمه این امر برطرف سازی موانع موجود در حوزه نشر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام دستگاه ها و مردم باید مشارکت کنند که کتاب، جزو کالاهای اساسی خانواده قرار گیرد؛ یعنی به همان میزان که مردم نسبت به پروتئین و گوشت و غیره احساس نیاز دارند، نسبت به کتاب هم احساس نیاز کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977383

وب گردی

وب گردی