نقدها به تغییر روسای دانشگاه‌ها نباید سیاسی باشد

وزیر علوم با بیان اینکه برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها بهترین‌ها انتخاب شدند، گفت: امیدواریم نقدها و انتقادات کارشناسی باشد نه براساس سلایق یا جناح‌ بندی‌های سیاسی.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران پیرامون حواشی ایجاد شده درباره حضور خودروهای گشت ارشاد در یکی از دانشگاه‌های تهران، اظهار داشت: کلیپ مربوط به ون گشت ارشاد را دیدم که ظاهرا در پارکینگ دانشگاه و در حال حرکت بود. انتظار ما این است که دانشگاه‌ها به این موضوع رسیدگی کنند و تا آنجایی که به من گزارش دادند دانشگاه آزاد پیگیر این موضوع است.

غلامی در خصوص انتقادات پیرامون تغییر روسای دانشگاه‌ها و احتمال استیضاح وی، گفت: تقریبا رئیس دانشگاه در حال تعویض زیادی نداریم مگر اینکه روال طبیعی احکام شان به اتمام برسد.

وی افزود: تغییراتی که اتفاق افتاده هم ناشی از استعفای افراد، اتمام دوران حکم، تمایل نداشتن شخصی و یا به دلایل مدیریتی بوده است. تمامی این انتصابات با هماهنگی مراجع رسمی صورت می‌گیرد و بعضی مواقع در انتصاب روسای دانشگاه اصول و ضوابطی که باید شأن ریاست یک دانشگاه را حفظ کند، جزو الزامات ما خواهد بود.

وزیر علوم با بیان اینکه به دلیل رعایت همین الزامات در تعیین و انتخاب افراد محدودیت داریم و ابید دستمان را باز کنیم، عنوان کرد: با این حال در این مدت تعدادی از گزینه‌ها واجد شرایط عمومی بودند و از بین آنها بهترین‌ها انتخاب شدند و امیدواریم نقدها و انتقادات کارشناسی باشد و بر مبنای سلایق یا جناح بندی سیاسی صورت نگیرد.

غلامی در پایان تاکید کرد: اعتلا و رشد دانشگاه ها را باید در این شرایط در نظر بگیریم.

وی در خصوص مشکل داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد، عنوان کرد: انصراف از دانشگاه به معنای «انصراف از تحصیل است» با این حال مجموعه وزارت علوم مخالف بازگشت این دانشجویان نیست. بخشی از مشکل داوطلبان علوم پزشکی دانشگاه آزاد توسط این دانشگاه و با هماهنگی و مساعدت وزارت بهداشت حل شد.

وزیر علوم تاکید کرد: از دانشگاه آزاد خواسته شد تا جایی که به اصل جایگاه علمی ورود به برخی رشته‌ها خدشه ای وارد نشود، موضوع را حل کند.

غلامی در خصوص مراسم روز دانشجو با بیان اینکه امسال نیز مانند هر سال این مراسم با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد، گفت: رئیس جمهور کلیات حضور در مراسم را پذیرفته است و به دنبال رایزنی بر سر مکان مراسم هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 977410

وب گردی

وب گردی