سازمان جوانان هلال احمر به دانشجویانِ دانشگاه فرهنگیان، آموزش های امدادی می دهد

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: دانشگاه فرهنگیان به دنبال شرایط خاصی که دارد و نقطه اتصال آموزش عالی و آموزش و پرورش است، اهمیت مضاعفی برای ما دارد.

شهاب الدین صابونچی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در زمینه انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه فرهنگیان و سازمان جوانان هلال احمر اظهار داشت: سازمان جوانان هلال احمر به عنوان زیر مجموعه ای از سازمان هلال احمر، در راستای مأموریت پیشگیری از انواع مخاطرات کشور تلاش می کند آموزش های مختلفی را به گروه های مختلف جامعه منتقل کند.

وی ادامه داد: سازمان جوانان هلال احمر ارتباط خوب و تنگاتنگی با مجموعه های دانشگاهی و آموزش پرورش دارد، در این میان دانشگاه فرهنگیان ویژگی خاصی دارد و به عنوان عضوی از خانواده آموزش عالی و آموزش و پرورش به شمار می رود. تمام دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، در آینده به عنوان معلم در مدارس مشغول به کار خواهند شد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: دانشگاه فرهنگیان برای ما به واسطه گستردگی در سراسر کشور اهمیت زیادی دارد و از آنجایی که دانشجویانش هم معلمان آینده هستند و در راستای تعمیق آموزش ها و بهره گیری تمام اعضای جامعه از آن، این تفاهم نامه امضا شد. بنابراین از این به بعد به صورت منسجم در قالب کانون های دانشجویی هلال احمر که در پردیس های دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده و تقویت می شود، انواع آموزش های مختلف هلال احمر، به ویژه آموزش های مرتبط با امداد و نجات را دنبال می کنیم.

* می‌خواهیم دانشجویان دانشگاه فرهنگیان را آموزش دهیم

صابونچی خاطرنشان کرد: مباحثی مثل پناه گیری، ایمنی، حمل مصدوم در صورت نیاز، اطفای حریق و ارزیابی اولیه بانداژ، آتل بندی و شکسته بندی و نظایرشان را که اصولا هلال احمر تخصص و تبحر ویژه ای در آن دارد، به دانشجویان و اعضای دانشگاه فرهنگیان آموزش می دهیم. در حوزه آسیب های اجتماعی، پروژه های مفصلی را در هماهنگی با شورای اجتماعی کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم و در این قالب، همکاری هایی با دانشگاه فرهنگیان خواهیم داشت. در نهایت تلاش ما این است که بر اساس اهداف و رسالت سازمان جوانان که قرار است دروازه ورودی جمعیت هلال احمر باشد، دانشجویان این دانشگاه را به عنوان یک گروه مهم جامعه جذب کنیم و آموزش دهیم تا در بلندمدت بتوانند به عنوان افراد داوطلب در کنار هلال احمر باشند و هر جا نیاز بود در وهله اول برای امداد به خودشان و خانواده های‌شان و اگر ضرورتی بود در سایر مأموریت ها، یاری رسان کشور و مردم باشند.

* بیش از هزار کانون دانشجویی در دانشگاه‌ها داریم

وی با اشاره به تفاهم با دیگر دانشگاه های کشور افزود: ما از گذشته تفاهم نامه هایی هم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته ایم و همین حالا همکاری های مفصلی را با هر دو مجموعه داریم. الان حدود هزار و 150 کانون دانشجویی در دانشگاه های مختلف اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی و همچنین دانشگاه های سراسری چه در وزارت بهداشت و در وزارت علوم داریم.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد: در سازمان جوانان هلال احمر چندین ساختار به صورت کانون های موضوعی است که یکی از آنها کانون های دانشجویی محسوب می شود. ما برای دانش آموزش هم کانون هایی را داریم و در چند هزار مدرسه سراسر کشور فعالیت می کنیم، حتی برای مقطع پیش از دبستان هم نه برای مهارت های امدادی بلکه برای موضوعات بشردوستانه فعالیت داریم. موضوع کلیدی و محوری هلال احمر و صلیب سرخ در کل دنیا، اصل بشردوستی و انسان دوستی است. مأموریت های امداد و نجاتی هم که هلال احمر در مواقع مختلف به آنها ورود می کند، یکی از نمونه ها و مصادیق انسان دوستی است. بر همین اساس کانون های مختلفی داریم و تشکیل کانون های دانشجویی هم در تفاهم با وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی دنبال شده و در حال به‌روز رسانی و توسعه این تفاهم نامه‌ها هستیم.

صابونچی در پایان گفت: دانشگاه فرهنگیان به دنبال شرایط خاصی که دارد و نقطه اتصال آموزش عالی و آموزش و پرورش است، اهمیت مضاعفی برای ما داشته و تفاهم نامه اختصاصی به همین دلیل امضا شده است تا ان شاءالله بتواند پایه گذار اتفاقات خوبی برای هر دو مجموعه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977429

وب گردی

وب گردی