رشته‌های کاربردی و اشتغال زا، در دانشگاه آزاد همدان توسعه می یابند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، الزامات پیش رو و راهبردهای این دانشگاه را تبیین کرد.

مرتضی قائمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص الزامات پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: ما در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و همین طور در حوزه درآمد زایی برای دانشگاه باید فعالیت داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه آموزشی، تقویت هرم علمی استادان، ایجاد و توسعه رشته های کاربردی و رشته هایی که در شرایط موجود کارایی بیشتری برای مردم دارند در اولویت است.

قائمی ادامه داد: در حوزه پژوهش، توجه به مراکز رشد، پژوهش های دانش بنیان و حمایت از خلاقیت ها و طرح های جدید پژوهشی در سطح رساله ها، طرح های پژوهشی و مقالات، حمایت از طرح های تولیدی که می تواند وابستگی را کمتر کند و گامی علیه تحریم و در راستای توسعه بیشتر جامعه باشد، در دستور کار خواهد بود؛ یعنی کاربردی بودن، دانش بنیان بودن و تمرکز بر خلاقیت و ابتکار دانشجو و استاد دانشگاه، همچنین توجه به سراهای پژوهش و خلاقیت، توجه به پژوهش های بنیادین و پژوهش های کاربردی، از اولویت های ما در حوزه پژوهش است.

وی تصریح کرد: قرار است که موضوعات دسته بندی شوند و به شکل یکپارچه، متوجه بر موضوعات خاص در واحد های مختلف، مورد بررسی قرار گیرند؛ به عنوان مثال در واحد همدان موضوعاتی را تعریف می کنیم و بر اساس آن ها از دانشجویان و استادان دعوت می کنیم که در ابعاد مختلف، به تحقیق و پژوهش بپردازند تا یک محصول جامع و کامل به وجود آوریم و در جامعه از آن بهره برداری کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: در حوزه درآمد زایی هم باید از تمام ظرفیت ها، از جمله توان استادان و امکانات و فضاهای موجود، استفاده کنیم تا دانشگاه بتواند خود را راحت تر اداره کند. در خصوص تحصیلات تکمیلی هم سعی خواهیم داشت که در توسعه رشته هایی که کاربردی‌تر و اشتغال‌زا تر هستند، برنامه ریزی داشته باشیم.

وی در خصوص راهبرد فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: بر اساس سند دانشگاه اسلامی، سایر اسناد بالادستی، فرمایشات رهبری و همچنین سیاست های جدیدی که دکتر طهرانچی ابلاغ کرد، دانشگاه موظف است که در مسیر فرهنگ اسلامی و انقلابی و اشاعه ارزش های دینی و اخلاقی تلاش کند؛ بنابراین تمام برنامه های اسلامی، ملی و هویتی که دانشجو را مسئولیت پذیر، متدین و متخصص می کند و سبب اعتماد به نفس او می شود، مورد حمایت ما قرار خواهد داشت.

قائمی در پایان خاطرنشان کرد: البته به نظرات مختلف احترام می گذاریم و معتقدیم که همین اختلاف نظرها عامل رشد و توسعه دانشگاه در حوزه فرهنگ و اندیشه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977431

وب گردی

وب گردی