واثقی امیری: حبس دانشجویان صحت ندارد/ دانشجویان خاطی دانشگاه نوشیروانی بابل جریمه می شوند

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل به اتفاقات اخیر این دانشگاه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روز گذشته تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اعتراض به وضعیت صنفی این دانشگاه مقابل ساختمان مرکزی تجمع کردند.

علت اصلی این تحصن دانشجویان در رابطه با سنوات رایگان، افزایش ظرفیت خوابگاه، پکیج هفتگی صبحانه، ساعت ورود و خروج خوابگاه، اینترنت دانشگاه و خوابگاه، سرویس ایاب-ذهاب دانشجویان به شهرهای مجاور، اجرایی شدن شیوه نامه انضباطی مصوب ۱۳۹۵ و توزیع غذا در خوابگاه کوثر بود.

در همین راستا گفت و گویی با دکتر جواد واثقی امیری رییس دانشگاه نوشیروانی بابل انجام داده ایم که در ذیل می خوانید:

از 6 هزار دانشجو 40 نفر اعتراض کردند

واثقی امیری گفت: حدود 30 تا 40 دانشجو از مجموع ۶ هزار دانشجویی که داریم درخواستی داشتند و توضیحات لازم را به معترضان ارائه داده ایم. بخشی از درخواست ها به بخش ریاست مربوط می شود و برخی دیگر مربوط به هیات امنای دانشگاه است.

او افزود: یکی از درخواست ها مربوط به سنوات 9 ترم بوده که رایگان است و دانشجویان درخواست کرده اند یک ترم رایگان دیگر اضافه شود.اگر هیات امنا این موضوع را تایید کند ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت و از این موضوع استقبال می کنیم.

با سرمایه گذار خارجی برای ساخت خوابگاه توافق کردیم

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل ادامه داد: اینکه میزان تقاضای افراد با میزان خوابگاهی که دراختیارشان قرارداده ایم با هم هماهنگ نیست را قبول کردیم. ظرفیت خوابگاهمان ممکن است با همه تقاضاهای بخصوص افزایش پیدا کرد؛ اما این موضوع در مورد همه دانشگاه ها است. همه تلاشمان این است تا ظرفیت خوابگاه را توسعه دهیم. با سرمایه گذار خارجی صحبت کرده ایم و به توافق رسیده ایم تا ساختمان های مسکونی احداث کنند. محدودیت خوابگاهی برای همه دانشگاه ها وجود دارد.

اتمام درس در 9 ترم منطقی‌تر است/ تصمیم گیرنده نهایی هیات امناست

واثقی امیری تصریح کرد: ما نقطه ضعفی نداریم و بخشی از تصمیمات از حوزه کاری ما خارج بوده و تصمیم نهایی به عهده هیات امناست. به هیچ عنوان این موضوع را قبول ندارم و تمام تلاشمان را برای تامین رفاه دانشجویان انجام داده ایم.از لحاظ منطقی هم باید قبول کرد که دانشجویان باید در همان 9 ترم درسشان را تمام کنند. جدا از این، تصمیم گیری در مورد اضافه شدن ترم رایگان بر عهده هیات امنا دانشگاه ها است.

او گفت: توضیحات لازم را در اختیار هیات امنا ارائه کرده ایم و مصوبه ترم های دانشگاهی را در اختیار دانشجویان قرار دادیم. آیین نامه آموزشی را وزارت علوم تعیین می کند و نمی توانیم تغییر دهیم.

افزایش پهنای باند اینترنت

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل تصریح کرد: در دانشگاه مشکل اینترنتی نداریم و علی رغم این موضوع پذیرفتیم که سرعت اینترنت را افزایش دهند. حتی اگر پهنای باند اینترنت را افزایش دهید مجددا هم می توان این پهنا را افزایش داد و هیچ مشکلی برای اینترنت نداشتیم. سرویسی که در اختیار دانشجویان قرارداده ایم برای انجام کارهای آموزشی، پژوهشی و حتی برای بخش ارتباطات و فضای مجازی کافی است. تراز سرعت اینترنت دانشگاه نوشیروانی از متوسط دانشگاه ها بیشتر است. با این حال قرار شد با توجه به هزینه هایی که داریم سرعت اینترنت را افزایش دهیم.

تهیه سرویس های استانی در اختیار دانشگاه نیست

واثقی امیری ادامه داد: بحث دیگر دانشجویان معترض برای ایجاد سرویس برای رفت و آمد به استان های دیگر است که این موضوع از عهده ما خارج بوده و نمی توانیم خودرو هایی را تهیه کنیم تا از شرق و غرب کشور دانشجویان راهی بابل شوند. این موضوع دراختیار ما نیست و هیچ کجای دنیا چنین کاری را انجام نمی دهند. برای تهیه سرویس های دانشگاهی، راننده خودروهای کرایه ای اعتراض خواهند کرد.

برای دانشجویان پتو تهیه کردیم

او افزود: بحث دیگر این بود که دانشجویان به ما اعلام کردند که می خواهند تحصن کنند و من هم مخالفتی انجام ندادم و علی رغم قوانین دانشجویان قصد داشتند شب را در دانشگاه سپری کرده و به تحصن خود ادامه دهند و اجازه دادند آنها در فضای دانشگاه حضور داشته باشند و حتی برای دانشجویان پتو تهیه و در اختیارشان قراردادیم. برخلاف قانون و با توجه به اینکه در فضای دانشگاه و محیط های اداری درها باز نمی شود در هوای سرد به دانشجویان پتو دادیم.

ارتقاء درجه خوابگاه و آشپزخانه دانشگاه نوشیروانی

رئیس دانشگاه نوشیروانی بابل گفت: براساس درجه بندی رتبه خوابگاه و آشپزخانه دانشگاه در سال جدید را ارتقاء داده ایم. سطح 3 را به سطح 2 و سطح 4 را به سطح 3 افزایش داده ایم. در مورد خوابگاه متاهلی هم باید بگویم تا کنون کسی درخواستی نداده و خوابگاهی هم با عنوان متاهلی در اختیار نداریم.

سه ساعت با دانشجویان جلسه داشتیم و با دانشجویان صحبت کردیم و کسانی هم که در این تجمع حضور داشتند خودشان خوابگاهی بودند و مشکلی در این خصوص نداشتند.

از جریمه تا تکذیب زد و خورد با دانشجویان

او افزود: مگر دانشگاه زندان بوده که دانشجویان را حبس کنیم. این موضوع کاملا کذب بوده و کوچک‌ترین واکنشی به دانشجویان نداشته ایم.

حتی مسوولان حراست دانشگاه هم هیچ زد و خوردی با دانشجویان معترض نداشته اند. ما به دانشجویان نگفتیم بالای چشمتان ابروست و آنها خلاف قانون دانشگاه عمل کرده اند و طبق قانون هم جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977432

وب گردی

وب گردی