تحریمهای آمریکا علیه ایران و روسیه در راستای حمایت از تروریسم است

وزارت خارجه روسیه ضمن محکوم کردن تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران و روسیه آن را در جهت حمایت از تروریسم خواند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ به نقل از فایننشال تایمز، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای تحریمهای جدید آمریکا علیه شرکتها و سازمانهای ایرانی و روسی را محکوم کرد و با اشاره به اتهامات مربوط به همکاری سازمانهای روسیه در تامین نفت ایران برای سوریه این تحریمها را در راستای حمایت از ترورریسم خواند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با بیان ادعاهای اثبات‌نشده اعلام کرد نام ۳ شرکت و ۶ فرد را به دلیل همکاری برای انتقال نفت ایران به سوریه در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

خزانه‌داری آمریکا ادعا کرده هدف‌های تحریم‌شده عضو یک شبکه بین‌المللی هستند که ایران از طریق آن و با همکاری شرکت‌های روسیه‌ای «میلیون‌ها بشکه نفت برای دولت سوریه تأمین می‌کند.»

واشنگتن در ادامه، بدون ارائه مستندات مدعی شده دولت سوریه در ازای دریافت این نفت، صدها میلیون دلار را برای انتقال به حماس و حزب‌الله در اختیار ایران قرار می‌دهد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است؛ تلاش برای مجرمانه خواندن کمک به تامین نفت برای سوریه، که نیروهای مسلح این کشور به مدت 8 سال در حال جنگ با تروریسم هستند، به مثابه حمایت از گروههای تروریستی است.

مسکو علاوه بر این تأکید کرده که این اقدام آمریکا همچنین نشاندهنده تمایل این کشور برای ممانعت از بازسازی سوریه است.

وزارت خارجه روسیه میگوید؛ جلوگیری از تامین نفت، در واقع جلوگیری از احیای یک کشور جنگ زده است که بسیاری از مردم آن بی خانمان و از گرما و برق محروم هستند. آیا آمریکا چنین چیزی را میخواهد؟

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «در واشنگتن، آنها به اعمال تحریم‌ها علیه روسیه با سرعتی فزاینده ادامه می‌دهند. افزایش اخیر تحریم‌های آنها یازدهمین بار طی سه ماه و نیم گذشته است که اتفاق می‌افتد و به شدت به یک روال معمول تبدیل شده است».

در عین حال وزارت خارجه روسیه تأکید کرد: «دلیل اصلی برای اعمال تحریم‌ها ریشه در اختلافات سیاسی داخلی در آمریکا دارد که هر طرف به دنبال امتیاز گرفتن به هر نحو ممکن است».

این بیانیه می‌افزاید: «نتیجه این روند، بوجود آمدن شرایطی حاکی از ناشی‌گری و بدسلیقگی است... علاوه بر این، واشنگتن با تلاش برای افزایش فشار بر روسیه مکررا ناتوانی خود در مجبور کردن روسیه به تغییر خط مشی مستقل خود در صحنه بین‌المللی را به اثبات رسانده است».

وزارت خارجه روسیه در پایان تصریح کرد: «سیاستمداران آمریکایی باید تلاش کنند تا از بند توهم «مطلق بودن قدرت» آمریکا که خود را در آن اسیر کرده‌اند، رها شوند. خودفریبی اتفاق خطرناکی است».

انتهای پیام/

کد خبر: 977440

وب گردی

وب گردی