ایران حتی یک گام علیه سعودی برنداشته است

شیخ احمد بدرالدین حسون تاکید کرد علی‌رغم مواضع خصمانه ریاض علیه تهران، ایران حتی یک گام علیه عربستان برنداشته است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه، در گفتگو با شبکه تلویزیونی النجباء عراق تاکید کرد ایران حتی یک گام علیه عربستان برنداشته است.

او با اشاره به توافق‌های خرید سلاح عربستان از کشورهای غربی گفت: سعودی می‌گوید این سلاح‌ها را برای ایران خریداری کرده است. ایران کی علیه امت اسلامی بوده است؟ ایران کی با مسلمانان جنگیده است؟ یک نمونه بیاورید که ایران حتی یک روز با مسلمانان جنگیده باشد؟ یک نمونه بیاورید که ایران (پس از انقلاب اسلامی) یک گام (علیه سعودی) بر داشته باشد. زمانی که ایران (پس از انقلاب) سفارت اسرائیل را که شاه در مرکز پایتخت ایران برای اسرائیل اختصاص داده بود تحویل گرفت آن را به فلسطین داد. از آن زمان تاکنون حتی یک شاه سعودی به ایران سفر نکرده است.

مفتی سوریه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چرا عربستان به این اندازه علیه ایران تبلیغ می‌کند نیز گفت: به خاطر قدرت و رسیدن به قدرت است چرا زمانی که شاه سابق ایران، سعودی‌ها را برای شرکت در دو هزارمین سالگرد کسری دعوت کرد به ایران رفتند در صورتی که آنان می‌دانستند کسری، دشمن اسلام است و نامه حضرت نبی اکرم (ص) را پاره کرد. چرا به دعوت شاه پاسخ دادند؟ اما به دعوت امام خمینی (ره) زمانی که درخواست کرد آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس قرار دهید که روز وحدت امت اسلامی است و مسلمانان را به قدس می‌رساند؛ پاسخ ندادند؟ صلاح‌الدین، سوریه و مصر را متحد و قدس را فتح کرد. امروز سعودی‌ها با ایران متحد شوند من تضمین می‌کنم قدس چند روزه فتح می‌شود.

شیخ حسون در ادامه این مصاحبه به اقدامات مخرب سعودی‌ها در منطقه اشاره کرد و گفت: آیا فکر نمی‌کنند که فردای قیامت باید در پیشگاه خداوند پاسخ بدهند. آیا پیامبر اکرم (ص) نفرمود ویران کردن تک‌تک سنگ‌های کعبه برای خداوند آسان‌تر از ریخته شدن حتی یک قطره خون ناحق است؟ به کعبه لباس سیاه پوشانده‌اند و امت را می‌کشند و خون امت را می‌ریزند. درب کعبه را طلایی کرده‌اند، اما در‌های امت را از جا می‌کنند و پول و سلاح می‌فرستند تا جایی که سعودی چهارصد میلیارد دلار سلاح خریداری کرده است این سلاح‌ها را برای جنگ با چه کسانی می‌خرد؟ در صورتی که نه اسرائیل در نزدیکی سعودی قرار دارد و این کشور، دشمنی هم ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977443

وب گردی

وب گردی