تفاهم نامه فرصت های مطالعاتی هیات علمی امضا شد

تفاهم نامه همکاری میان دو وزارتخانه علوم و صنعت در زمینه فرصت های مطالعاتی صنعتی برای اعضای هیات علمی دانشگاه ها به امضا رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در حاشیه جلسه صد و هفتاد و سوم کمیسیون دائمی شورای عتف، تفاهم نامه همکاری میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه فرصت های مطالعاتی صنعتی اعضای هیات علمی به امضا رسید.

کمک به افزایش شناخت اعضای هیات علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها از فضای کار، تولید و صنعت، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، استفاده مفید و موثر از امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات واحدهای صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهت دهی به تحقیقات دانشگاهی و توسعه دانش های کاربردی و مورد نیاز صنعت، انتقال و ترویج یافته های جدید و شناسایی فناوری های مورد نیاز و ارائه پیشنهاد برای تدوین و یا انتقال فناوری واحدهای صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از محورهای این تفاهمنامه است.

تعهدات وزارت علوم در این تفاهم نامه تدوین و ابلاغ آیین نامه اجرایی، مجوزها و مشوق های مورد نیاز برای حضور اعضای هیات علمی در مجموعه های وزارت صنعت در قالب طرح فرصت مطالعاتی، پرداخت حقوق و مزایا مطابق با حکم استخدامی اعضای هیات علمی توسط دانشگاه ها و پژوهشگاه ها به عضو هیات علمی در مدت دوره فرصت مطالعاتی و همکاری با وزارت صنعت در راستای شناسایی موضوعات و مشکلات حوزه های مختلف تعیین شده است.

تعیین و ارائه عناوین، موضوعات و چالش های وزارت صنعت برای تعریف دوره های فرصت مطالعاتی، ارائه امکانات و تسهیلات مورد توافق، منابع علمی و تجهیزات لازم به عضو هیات علمی، پرداخت حق التحقیق به عضو هیات علمی از طریق عقد قرارداد پژوهشی، دعوت از عضو هیات علمی برای شرکت در سمینار یا کنگره های بین المللی به منظور نشر نتایج تحقیقات انجام شده و تهیه دستورالعمل های لازم مرتبط با موافقت نامه در وزارت صنعت از جمله تعهدات این وزارتخانه در این تفاهم نامه محسوب می شود.

بر اساس این تفاهم نامه، حضور هیات علمی در واحد عملیاتی می تواند به صورت تمام وقت پنج روز کاری در هفته یا به صورت پاره وقت حداقل دو روز کاری در هفته باشد، ضمن آنکه دوره فرصت مطالعاتی در جامعه و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اعضای هیات علمی در دوره پیمانی حداقل شش ماه تمام وقت یا 12 ماه نیمه وقت و در دوره رسمی آزمایشی سه ماه تمام وقت یا شش ماه نیمه وقت است. دوره فرصت مطالعاتی برای اعضای هیات علمی رسمی حداقل 12 ماه به صورت نیمه وقت یا تمام وقت با نظر دانشگاه اجرایی می شود.

در دوره های تمام وقت حضور عضو هیات علمی در واحد عملیاتی تمام وقت است و فعالیت های علمی عضو هیات علمی منحصراً در مشاوره و راهنمایی دانشجویان خواهد بود.

متقاضیان باید در انتهای دوره، گزارشی از دستاوردهای خود به همراه راهکارها و پیشنهادات اصلاحی برای بهبود امور و موضوعات مهم تحقیقاتی ارائه دهند.

در این تفاهم نامه تاکید شده است به منظور اجرای تمام مفاد این موافقت نامه، کمیته ای متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل شود. این کمیته مسئول برنامه ریزی، پیگیری و نظارت بر حسن اجرای موافقت نامه است و موظف است گزارش شش ماهه پیشرفت کار را برای مقامات عالی دو دستگاه ارسال کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977476

وب گردی

وب گردی