سهم پژوهش از لایحه بودجه ۹۸

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان انتظار داشت که شرایط بودجه‌های پژوهشی در سال آینده بهتر از سال جاری باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در جلسه ۱۷۳ کمیسیون‌ دائمی شورای عالی عتف با اشاره به وضعیت بودجه بخش‌های پژوهشی در لایحه بودجه ۹۸ گفت: باید تا هفته آینده آیین‌نامه‌‌های عملیاتی و اجرایی در این حوزه تهیه شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌‌‌ها و تلاش‌های وزارت علوم برای تأمین بودجه موردنیاز مجموعه آموزش عالی کشور تأکید کرد: با توجه به فعال شدن دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم‌و‌فناوری در حل مشکلات و معضل‌های کشور، ضروری است بودجه مناسب تخصیص یابد تا این اقدامات دچار اختلال و مشکل نشود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اقدامات مناسب کمیسیون‌های دائمی شورای عتف ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات بتوان منابع کافی برای بخش پژوهش تأمین و برنامه‌های اساسی در این حوزه اجرایی شود.

وی با تأکید بر ارائه پیشنهاد‌‌‌ها برای لایحه بودجه ۹۸ در حوزه پژوهش، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما در این حوزه کمبود بودجه و اعتبارات دولتی برای سال آینده است و با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان انتظار داشت که شرایط بودجه‌های پژوهشی در سال آینده بهتر از سال جاری باشد. هرچند در این شرایط با حفظ روحیه امیدواری تمامی تلاش‌ها را برای تخصیص‌های مناسب‌تر به کار گرفته خواهد شد.

غلامی با‌ بیان اینکه در سال جاری شرایط مناسبی برای دانشگاه‌ها در زمینهٔ حمایت از فعالیت‌های پژوهشی فراهم نشد، تأکید کرد: دلیل آن نوسانات نرخ ارز بوده، هرچند در سال جاری تلاش شد با ارز چهار هزارتومانی به این مقوله پرداخته شود، ولی برای شش ماهه دوم سال با مشکلاتی مواجه هستیم که باید بانک مرکزی و سازمان برنامه‌‌ و‌ بودجه همچون گذشته و باهمت و حمایتی مضاعف‌تر به کمک مجموعه آموزش عالی بیایند.

کد خبر: 977483

وب گردی

وب گردی