تعیین سرانه فرهنگی دانشگاه‌ها در آینده نزدیک/ افزایش اعتبار فرهنگی در بودجه ۹۸

معاون فرهنگی وزارت علوم از تلاش این وزارتخانه برای افزایش اعتبار بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در بودجه سال ۹۸ و تعیین میزان سرانه این بخش‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر غلامرضا غفاری ضمن بیان این مطلب وضعیت بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها در شرایط فعلی را نامناسب توصیف کرد و گفت: متاسفانه میزان بودجه‌های فرهنگی در اختیار بخش‌های فرهنگی دانشگاه‌ها قرار می‌دهند و اعتبار این بخش در مقایسه با بخش‌های دیگر بسیار ناچیز است. البته وزارت علوم تلاش می‌کند میزان بودجه این بخش در سال ۹۸ افزایش یابد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه سهم بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها به زودی مشخص می‌شود، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که با تدوین جدولی سهم بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها برای سال ۹۸ را مشخص کنیم تا سرانه فرهنگی در نظر گرفته شده برای دانشگاه‌ها در اختیار این بخش قرار بگیرد و این جدول برای تخصیص به موقع به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

معاون فرهنگی وزارت علوم همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرانه فرهنگی دانشگاهها مشخص نیست و تلاش می‌کنیم این مشکل تا سال آینده برطرف شود و بخش‌های فرهنگی بتوانند با توجه به آن سرانه سهم خود از بودجه را دریافت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 977514

وب گردی

وب گردی