پیشتاز بودن تفکر بسیجی در خدمت به انقلاب به مدد دانش، بینش و نوآوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام تبریکی به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملاک و مبنا برای معرفت بسیجی، تفکر بسیجی است. امروز، تفکر بسیجی به مدد دانش، بینش، نوآوری و خلاقیت توانسته است در خدمت به اهداف والای انقلاب اسلامی پیشتاز باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، متن کامل پیام دکتر غلامی بدین شرح است:

پنجم آذر ماه سالگرد آغازین روز حیات شجره طیبه بسیج مستضعفان است که از برجسته‌ترین یادمان‌های برخواسته از عمق نگاه امام راحل بوده و تا امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون این مولود مبارک و حضور پر برکت آن در صحنه‌های مختلف است.

ملاک و مبنا برای معرفت بسیجی، تفکر بسیجی است. امروز، تفکر بسیجی به مدد دانش، بینش، نوآوری و خلاقیت توانسته است لحظه‌ها را شناسایی و با بهره‌مندی از بصیرت انقلابی در خدمت به اهداف والای انقلاب اسلامی پیشتاز باشد.

دفاع جانانه در هشت سال دفاع مقدس، نقش آفرینی در سازندگی کشور پس از جنگ تحمیلی، مشارکت در رشد و توسعه همه جانبه علمی، مقابله غیرتمندانه با تهاجم فرهنگی و نفوذ بی امان دشمن و دفاع از حریم اهل بیت و کشور در مقابل داعش خبیث همه و همه نشان از عمق تفکر انقلابی، بصیرت ولایی، اراده خلل ناپذیر و اقدام عاشورایی و بهنگام بسیجیان است که نشات گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) بوده و همگی جمله در این نهاد مقدس گرد آمده است.

شناخت بسیج در وضعیت کنونی و آینده از ضروریات بزرگی است که در سرنوشت سامان دادن به کشور، ترویج اسلام ناب و تداوم راه مقدس انقلاب و امام راحل نقش تعیین کننده دارد.

بی تردید استادان و دانشجویان بسیجی با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیشرفت های علمی و فکری خود، زمینه رشد و تفکر بسیجی را در دانشگاه ها و مراکز علمی فراهم نموده و در حال حاضر با خلاقیت و نوآوری با تکیه بر این تفکر به پیشرفت های عظیم علمی در سطوح مختلف به ویژه در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای دست یافته اند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بسیجیانی که برای حفظ کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی کرده و ایران اسلامی را مقتدر و سربلند داشته اند، فرا رسیدن سالروز تشکیل بسیج مستضعفان را به ملت بزرگ و شریف ایران اسلامی، بسیجیان آزاده و ایثارگر، جامعه دانشگاهی کشور به ویژه استادان، کارکنان و دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی تبریک گفته و توفیقات روز افزون شان را در خدمت شایسته تر به ملت شریف ایران اسلامی و حفاظت و حراست از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی از خداوند متعال مسالت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 977516

وب گردی

وب گردی