اختصاص ۶۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیّری و مشارکتی آموزش و پرورش

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت در یک سال اخیر بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیّری و مشارکتی اختصاص داده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در همایش تکریم خیرین مدرسه ساز کشور در مشهد مقدس با بیان اینکه تعلیم و تربیت از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی ما واجد بالاترین جایگاه بوده است، اظهار کرد: در جهان معاصر هم آموزش و پرورش به عنوان مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی، محور توسعه پایدار تلقی شده و نقشی سترگ در رشد و پیشرفت همه جانبه جوامع دارد.
وی افزود: امروز رویکرد و مطالبه مردم از نظام تعلیم وتربیت، از درخواست آموزش سواد عمومی به برخورداری کودکان و نوجوانان از آموزش‌های با کیفیت تغییر یافته است؛ پاسخگویی به این مطالبه و تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های دینی و ملی، اهل گفتگو، دارای تفکر انتقادی، سرزنده، با نشاط و برخوردار از آموزش‌های با کیفیت، نیازمند تحول در نظام تعلیم و تربیت، از جمله تحول در فضا و تجهیزات و مدرسه‌سازی است؛ امری که بدون تردید به تنهایی از توان دولت خارج بوده و نیازمند مشارکت و حضور مردم است.

رخشانی‌مهر ادامه داد: تحول شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور در حدود یک قرن پیش منجر به تلاش‌هایی برای نیل به رهاورد‌های دنیای مدرن و جستجوی هویتی جدید شد و این تغییر با تحول در شیوه مدرسه‌سازی و پذیرش الگوی مدارس جدید همراه بوده که اولین نمونه‌های این الگو در دارالفنون مشاهده می‌شود؛ در همین راستا به منظور احداث و توسعه و نوسازی ساختمان‌های مدارس، سازمان نوسازی مدارس کشور تأسیس شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش و تربیت نیرو‌های متعهد و انقلابی، نقطه کانونی فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌رفت؛ گذر از نظام آموزشی رژیم پهلوی به نظام جمهوری اسلامی تنها در سایه ایجاد تحول در طرز فکر و نگرش عوامل انسانی و دستگاه‌های آموزش و پرورش ممکن و عملی بود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال ۷۷ جهاد مقدس مدرسه‌سازی در قالب حضور پربرکت خیرین مدرسه ساز، شتاب و سرعت ستودنی و مثال زدنی گرفت و حتی گوی سبقت را از دولت ربود؛ در شرایطی که بشر امروز پیش از هر زمانی گرفتار هیاهوی جان‌خراش آزمندی، ثروت اندوزی، افزون طلبی و لذت جویی از مادیان شده است، مایه مباهات و افتخار است که خیرین با دل‌های دریایی و دستان سخاوتمند و با کردار و عمل نیک مدرسه سازی، انسان‌ها را به اندیشه همزیستی و تلاش برای تحقق آینده‌ای امید بخش فرا خواندند.

وی اضافه کرد: خیرن مدرسه ساز، معماران فرهنگی جامعه هستند و با درک از جایگاه نظام آموزش و پرورش به عنوان هدف و ابزار توسعه، خطر باز ماندن از قافله رشد و توسعه را نهیب زده و بر این باور هستند که آینده سازان، استعداد‌ها و سرمایه‌های سرشار و امیدآفرین کشورمان نیازمند مراقبت و برخورداری از فضا و تجهیزات مناسب آموزشی هستند.

رخشانی‌مهر افزود: این جمع آبرودار در نزد خدا که افتخار و نشان ارزشمند خیر مدرسه ساز را بر سینه دارند، به عنوان مروجان نیک اندیشی به خوبی می‌دانند که در کشور‌های پیشرفته ارتباط توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی و سیاسی با نظام آموزشی ضریب بالایی دارد؛ آن‌ها به خوبی می‌دانند اگر بخواهیم به توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی برسیم، باید از آموزش و پرورش با کیفیت برخوردار شویم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: خوشحالیم که دولت هم قدردان زحمات خالصانه خیرین نیکوکار بوده و در سال گذشته هم پای شما تخصیص ۱۰۰ درصدی و درسال جاری تخصیص ۱۱۰ درصدی و در مجموع، در یک سال اخیر بیش از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتباربه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خیّری و مشارکتی اختصاص داده است.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 977538

وب گردی

وب گردی