پیگیری شدید جرایم آلودگی محیط زیست در چین

گزارش های مقامات چینی از تصمیم جدی مسئولان این کشور برای مقابله در برابر جرایم مربوط به آلودگی محیط زیست حکایت می کند، به طوری که پرونده های تشکیل شده در دادگاه های چین در این خصوص افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات چینی اعلام کردند در این کشور بیش از 3500 نفر از اشخاصی که مرتکب جرایم مربوط به آلودگی هوا در 10 ماهه ابتدایی سال جاری شده اند محاکمه شدند که این میزان 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

چین تلاش می کند قوانینی برای حفاظت از محیط زیست وضع کند. این در حالی است که مقامات محلی نسبت به این مسئله بی‌توجهی کرده و بر رشد مناطق خود به لحاظ اقتصادی و صنعتی متمرکز شده اند و از شرکت های آلوده کننده هوا غفلت کرده‌اند.

دولت چین امروز جمعه اولین هشدار را برای آلودگی هوا در فصل زمستان و پیش از ایجاد موج مه دود صادر کرد و پیش بینی می شود مناطقی چون پکن و تیانجین را در 3 روز آینده فرا گیرد.

ساختمان های در حال ساخت و صنایع سنگین در برخی مناطق معین شده باید فعالیت های خود را در مدت آلودگی شدید هوا تعطیل کرده و مقامات محلی می بایست بر اتومبیل های دیزلی نظارت کند.

دادستان چین در بیانیه ای اعلام کرد هرگز نسبت به جرایم مربوط به محیط زیست بی توجهی نمی شود و در 10 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی برای 8500 نفر به جرم ارتکاب اتلاف منابع دادخواست صادر شد که این مقدار 44 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اما اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت محیط زیست این کشور نیز بیانگر آن است که 130 هزار مورد نقض معیارهای محیط زیستی در 9 ماهه ابتدایی سال جاری میلادی در چین اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977545

وب گردی

وب گردی