ارتباط نوشیدن قهوه و چای با کاهش وزن جنین

نتایج یک پژوهش حاکی از آن است که مصرف کافئین بیش از حد در دوران بارداری توسط مادر می تواند بر کاهش وزن جنین موثر باشد چرا که چای و قهوه سرشار از این ماده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، بر اساس نتایج یک پژوهش، زنان باردار که با استفاده از چای یا قهوه کافئین مصرف می کنند، نوزادانی به مراتب کوچک تر از لحاظ اندازه نسبت به زنانی که از مصرف کافئین در دوران باداری امتناع می کنند، به دنیا می آورند.

کالج آمریکایی زایمان و بیمارهای زنان در تحقیقات خود تاکید دارد که خطرات ناشی از تولد زود هنگام یا تولد نوزادان با وزن کم در زنانی که حتی روزانه کمتر از 200 میلی گرم کافئین مصرف می کنند نیز وجود دارد که البته این مقدار مصرف روزانه ایمن در دوران حمل است.

لینج وی تشین رئیس این گروه تحقیقاتی و استاد دانشگاه دوبلین ایرلند گفت: ما بر اساس تحقیقات انجام شده توصیه می کنیم زنان حامله یا زنانی که قصد حامله شدن دارند مصرف چای و قهوه را به پایین ترین حد ممکن کاهش دهند چرا که هر دو حاوی کافئین هستند.

تشین و همکاران وی در یک مجله آمریکایی با موضوع تغذیه اعلام کردند که بسیاری از پژوهش های گذشته نیز بر این مساله تاکید دارند که کافئین تاثیراتی منفی بر رحم خواهد داشت و قهوه به عنوان اصلی ترین ماده سرشار از کافئین معرفی شده است.

در جریان تحقیقات گروه تشین 941 مادر و فرزند ایرلندی را مورد آزمایش قرار گرفته اند که در میان آنها 40 درصد تمایل به نوشیدن قهوه و بیش از نیمی از آنان نیز به نوشیدن چای علاقه داشته اند.

تنها 100 گرم مصرف بیش از حد روزانه کافئین در 3 ماهه اول دوران حمل با کاهش 72 گرمی وزن نوزاد ارتباط دارد و در ادامه نیز علاوه بر کاهش وزن بر قد نوزاد و اندازه محیط سر نوزاد نیز تاثیر گذار است.

پژوهشگران دریافته اند زنانی که بیشتر کافئین مصرف می کنند نوزاد آنها 170 گرم سبک تر از زنانی هستند که کمتر از این ماده استفاده می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977552

وب گردی

وب گردی