لاریجانی: محدودیتی برای بازگشت فارغ التحصیلان رشته پزشکی به کشور وجود ندارد

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشجوهای رشته پزشکی و زیرمجموعه آن که به هر دلیلی از ماه ژانویه سال جاری برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می کنند، ملزم هستند که تا پایان دوره تحصیلات خود در همان کشور بمانند و در واقع پس از فارغ التحصیلی می توانند دوباره به کشور خویش بازگردند.

محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: شایعه ای مبنی بر این موضوع که دانشجویانی در دانشگاه های خارج از کشور به تحصیل در رشته پزشکی و زیر شاخه های آن مشغول هستند دیگر نمی توانند به کشور خود بازگردند، صحت ندارد.

وی ادامه داد: در واقع این قانون بر این مبناست که دانشجوهای رشته پزشکی و زیرمجموعه آن که به هر دلیلی از ماه ژانویه سال جاری برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می کنند، ملزم هستند تا که پایان دوره تحصیلات خود در همان کشور بمانند و در واقع پس از فارغ التحصیلی در مقطع و دانشگاه مربوطه می توانند دوباره به کشور خویش بازگردند.

لاریجانی افزود: کسی نمی تواند یک شخص از بازگشتن به کشور خودش محروم کند یا مانع بازگشت او شود؛ اما در خصوص این موضوع به دلیل این که ظرفیت ها و صندلی های این رشته ها در دانشگاه های داخل کشور اشغال هستند، این افراد نمی توانند پس از گذراندن چند ترم و در اواسط دوران آموزش عالی خود برای ادامه تحصیل به کشور بازگردند؛ اما پس از پایان دوره آموزش و فارغ التحصیلی آن ها، هیچ مانع و محدودیتی برای بازگشت این افراد وجود ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان مربوطه برای طرح و اجرای این قانون تمام جوانب را در نظر گرفته اند و این روند هم برای خود دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند و هم برای نظم و انسجام بیشتر دانشگاه های داخلی در حوزه علوم پزشکی موثر و مفیدتر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977569

وب گردی

وب گردی