شرکت‌های نوپا با اجرای مدل سرمایه‌گذاری جسورانه توسعه می‌یابد

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: بهترین نوع حمایت از شرکت های نوپا، اجرای مدل سرمایه گذاری جسورانه است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست مشترک با مدیر کل امور و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، بیان کرد: «برنامه‌ریزی برای کسب 3 درصد از سهم بازار جهانی زیست فناوری»، «سیاستگذاری، برنامه‌ریزی راهبردی و ارزیابی پیشرفت زیست فناوری در کشور»، «هماهنگی ملی و هم‌افزایی منابع و امکانات کشور برای تولید ثروت از زیست فناوری»، «کمک به ارتقای سطح علمی و فناوری به منظور کسب مقام نخست منطقه و سهم شایسته جهانی» از اهداف ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی است.

قانعی هم چنین تصریح کرد: این شرکت‌ها در مراحل ابتدایی رشد و تکامل اقتصادی خود، مورد توجه سرمایه‌گذارانی هستند که با ارزیابی موشکافانه خود، شکاف سرمایه و کمبود نقدینگی شرکت‌های کارآفرین را جبران می‌کنند و در گروه سهام‌داران آن‌ها قرار می‌گیرند.

به گفته وی، ستاد به عنوان سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر با مدیریت فعالانه و برنامه‌ریزی در توسعه مدل‌های راهبردی، توسعه کسب‌وکار و افزایش ارزش افزوده این شرکت‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند. رونق و توسعه فعالیت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر موتور محرکه و محور اصلی رشد محصولات جدید و نوآوری در عرصه فناوری است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در ادامه خاطر نشان کرد: با این روش سرمایه گذاری، شرکت های نوپا با خیالی آسوده تر و خلاقانه تر می توانند فعالیت مورد نظرشان را انجام دهند و به توسعه و پیشرفت دست پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 977597

وب گردی

وب گردی