سامانه بهینه سازی حجم تصاویر در مرحله تجاری سازی قرار دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: در مراکز رشد و هسته فناور واحد سمنان نرم افزارها و اپلیکیشن هایی تولید کرده ایم، همچنین سامانه بهینه سازی حجم تصاویر در مرحله تجاری سازی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که با گستردگی در سراسر کشور عدالت آموزشی را در دورترین نقاط ایران به وجود آورده است. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه آزاد قرار گرفتن در جایگاه نخست انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 است.

بر همین مبنا،‌ دانشگاه آزاد اسلامی باید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و خواسته‌های رؤسای واحدها و دانشجویان را به خوبی بررسی کند. همچنین راهکارهای صحیح در جهت رفع مشکلات پیش رو تعیین شود. در همین راستا گفت‌‌‌‌و‌گویی با رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان سمنان انجام دادیم که مشروح گفت‌و‌گو به شرح زیر است:

دکتر عبدالله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای پژوهشی این واحد دانشگاهی، مشکلات و چالش‌های پیش رو گفت: در استان سمنان 4 مرکز رشد و 51 واحدفناور داریم که 2 مورد از این هسته‌های فناور به عنوان شرکت‌‌‌های دانش بنیان ثبت شدند همچنین چند مرکز تحقیقات داریم از جمله واحد دامغان که بر روی محصولاتی مثل روغن و پوست پسته کار می‌‌کنند، نمونه‌‌‌های اولیه کار شده و در مرحله تجاری سازی قرار دارند. در مراکز رشد و هسته‌‌‌‌‌‌های فناور واحد سمنان هم نرم افزارها و اپلیکیشن‌‌‌هایی تولید کردیم و سامانه بهینه‌‌سازی حجم تصاویر را ایجاد کردیم که در مرحله تجاری سازی قرار دارد.

وی افزود: در خصوص حمل جوجه‌‌‌های یک روزه باید ناوگان حمل و نقل خاصی وجود داشته باشد که از شرایط ویژه‌‌ای بهره‌مند بوده که از لحاظ محیط فیزیکی، درجه حرارت و رطوبت بسیار حساس هستند و ممکن است بلافاصله تلف شوند کسانی که در این کار هستند برای حمل جوجه‌‌های یک روزه و جلوگیری از تلف شدن این جوجه‌ها مشکلات بسیاری دارند به همین دلیل در دانشگاه آزاد استان سمنان دستاورد مهمی در توسعه ناوگان حمل جوجه در حد ملی تولید کردیم که با اداره جهاد کشاورزی در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در ادامه خاطر نشان کرد: مهم‌‌‌‌ترین منابع کسب درآمد برای دانشگاه آزاد هنوز هم درآمدهای شهریه ای است با این حال دانشگاه آزاد با توسعه امور پژوهشی و مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان گام‌های استواری را در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان آغاز کرده است اما درآمدزایی از طریق محصولات پژوهشی زمان بر است بنابراین با توجه به زیر ساخت‌های مناسبی که در حال حاضر در دانشگاه آزاد وجود دارد این حرکت آغاز شده که در آینده‌‌ای نه چندان دور منجر به ثروت آفرینی و کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای برای دانشگاه خواهد شد اما اینکه ادعا کنیم بخش زیادی از درآمدهای ما از طریق اقتصاد دانش بنیان تامین می‌شود هنوز به این مرحله نرسیدیم که قطعا با توجه به امر پژوهش رسیدن به این هدف سرعت بیشتری خواهد یافت.

خالصی دوست درباره چگونگی چرخیدن چرخ دانشگاه آزاد استان سمنان و مشکلات و چالش‌‌‌های پیش رو یاد آور شد: در دانشگاه آزاد استان سمنان از آموزش‌‌های کوتاه مدت در سال جاری تا به امروز حدود 17 میلیون تومان درآمدزایی داشتیم اما این میزان درآمد درمقابل مخارج میلیاردی سالیانه دانشگاه مقدار ناچیزیست که نیازمند توسعه بیشتر است و در مجموع از طرح‌های برون دانشگاهی حدود 1 میلیارد تومان در آمدزایی داشتیم اما متاسفانه در راه توسعه امور تحقیقاتی و پژوهشی و تبدیل هسته‌های فناور به شرکت‌های دانش بنیان مشکلات بسیاری از جمله بروکراسی اداری و قوانین دست و پا گیر وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان امر است همچنین عدم ریسک پذیری مسئولان به دلیل دیر بازده بودن نتایج حاصل از پژوهش بزرگترین مانع در راه توسعه امور پژوهشی است.

وی متذکر شد: هیات علمی دانشگاه آزاد باید به سمت پژوهش محوری حرکت کند و حتما یک زمان مشخصی را برای امور پژوهشی اختصاص دهند تا پژوهش در پیکره وجودی اعضای هیات علمی نفوذ کرده و جایگاه ویژه خود را بیابد چون کار علمی را در حقیقت اعضای هیات علمی انجام می‌دهند که باید پژوهش محور باشند و اگر اعضای هیات علمی اهمیت پژوهش را درک کنند و درگیر امر پژوهش شوند قطعا این مشکلات کاهش می‌یابد و پژوهش در راه توسعه و تعالی کشور قرار گرفته و منجر به ثروت آفرینی خواهد شد.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به عنوان بخشی از مجموعهٔ بزرگ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر ایران است. این واحد دانشگاهی در سال ۱۳۶۳ با پذیرش ۱۲۰ دانشجو در دو رشته الهیات و حسابداری در مقطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز کرد.

هم‌اکنون مجتمع دانشگاهی آزاد سمنان با درجه بسیار بزرگ با بیش از ۱۰٬۰۰۰ دانشجو در ۶۲ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف در کیلومتر ۵ جاده دامغان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977622

وب گردی

وب گردی