سرکار:  محصولات نانویی را به 45 کشور دنیا صادر می‌کنیم/ تحریم‌ها مانعی برای صادرات ایجاد نمی‌کند

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به اینکه سال گذشته درآمد حاصل از اقتصاد نانو حدود 1400میلیارد تومان و میزان صادرات بالغ 63 میلیون دلار بوده است، گفت: طبق هدفگذاری صورت گرفته باید رقم صادراتی تا سال 1404 به یک میلیارد دلار برسد.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اظهار کرد: مجمع اقتصاد نانو هر ساله با مشارکت فعالان حوزه اقتصاد، تولید، صادرات و حتی فعالان دانشجویی برگزار می‌شود. بنابراین یکی از ضرورت‌های این بخش زیست بوم توسعه فناوری نوآوری است که بایستی شرکت‌های دانش‌بنیان با ادبیات بحث سرمایه گذاری مارگتینگ و صادرات آشنا شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم شرکت‌های مبتنی بر فناوری نه تنها نانو بلکه در عرصه های مختلف بتوانند با این ادبیات آشنا شده تا در جذب سرمایه و فروش به خصوص صادرات موفق تر عمل کنند.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما در بازار محصولات نانو سالانه با رشد 100 درصدی مواجه هستیم، گفت: سال گذشته درآمد حاصل از اقتصاد نانو حدود 1400میلیارد تومان و میزان صادرات بالغ 63 میلیون دلار بوده است که بیانگر رشد صددرصدی را نشان می‌دهد.

سرکار با تاکید براین‌که ما هدفگذاری کردیم که بتوانیم تا سال 1404 به یک میلیارد دلار صادرات محصولات نانو برسیم، افزود: هم‌اکنون جغرافیای صادرات ما در وضعیت مناسبی است به طوری که به بیش از 45 کشور دنیا، محصولات مبتنی بر فناوری نانو در تولید در کشور را صادر می کنیم و این نشان می دهد برای صادرات اگر دستمان پر باشد؛ مانعی وجود ندارد و کشورهای خارجی محصول مورد نیاز خود را از ایران تامین خواهند کرد. همچنین اگر از نظر قیمت و کیفیت محصولات نانویی رقابتی باشد به طور یقین با وجود تحریم ها باز هم به سراغ ما خواهند آمد.

وی خاطرنشان کرد: یقین داریم که تا 1404 طبق برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده ما به صادرات یک میلیارد دلاری دست پیدا خواهیم کرد. مهمترین اولویت ستاد توسعه فناوری نانو توسعه صادرات و رسیدن به هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت ریاست جمهوری، گفت: تحریم ها مانعی برای شرکت‌های صادرکننده محصولات نانویی ایجاد نمی کند. به طور یقین هر جا که دستمان پر باشد دیگران به سراغ ما می آیند. بایستی روی کیفیت محصولات و تدوین استانداردها بین المللی که در عرصه جهانی تدوین می شود؛ دقت کافی را لحاظ کنیم.

وی افزود: در حوزه تدوین استانداردهای بین‌المللی ایران بسیار فعال است تا جایی‌که جزو 5 کشور برتر دنیا است.

سرکار ادامه داد: اکثر محصولات نانویی تولیدی به کشورهای کره جنوبی، استرالیا، چین، ترکیه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، حتی آمریکای لاتین و افریقا صادر می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 977628

وب گردی

وب گردی