تعمیرات 96 هزار مگاواتی نیروگاه‌های حرارتی برای پیک سال آینده

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه برای فصل تعمیراتی 97-98 حدودا برای 96 هزار مگاوات نیروگاه تعمیرات پیش‌بینی شده است، گفت: تاکنون حدود 37 هزار مگاوات تعمیرات واحدها عملیاتی و شروع شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، غلامرضا مهرداد با اشاره به اینکه برای فصل تعمیراتی 97-98 حدودا برای 96 هزار مگاوات نیروگاه تعمیرات پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: اینکه این رقم از ظرفیت نامی نیروگاه‌های کشور بیشتر بوده به این دلیل است که برای برخی از واحدها تا دو بار تعمیرات پیش‌بینی شده است.
وی افزود: با اینکه تنها دو ماه از فصل تعمیرات نیروگاهی گذشته است اما از 96 هزار مگاوات یاد شده تاکنون حدود 37 هزار مگاوات تعمیرات واحدها عملیاتی و شروع شده و خوشبختانه این مهم طبق برنامه در حال انجام است.
مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی تاکید کرد: تمامی برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است که تا اواسط خردادماه تمامی برنامه‌های تعمیراتی به مرحله اجرا در بیاید.
مهرداد در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با راندمان نیروگاه‌ها افزود: راندمان این واحدها بستگی به آن دارد که آرایش نیروگاه‌های کشور در شبکه سراسری به چه شکلی باشد. هر چه سهم و تعداد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی که راندمان بالاتری دارند در شبکه سراسری بیشتر باشد طبیعتا راندمان متوسط نیروگاه‌ها نیز در کشور افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه در سالیان اخیر این ترکیب تفاوت چندانی نکرده و سهم نیروگاه‌های سیکل ترکیبی از مجموعه نیروگاه‌های حرارتی تقریبا ثابت بوده است، یادآور شد: همچنان تعداد قابل توجهی واحدهای گازی وجود دارند که تبدیل به سیکل ترکیبی نشده و این نسبت تغییر چندانی نکرده است.
وی اضافه کرد: طبیعتا راندمان هم طی دو تا سه سال اخیر تغییر قابل توجهی نداشته و در حدود 37 درصد باقی مانده است.
مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه برای پیک تابستان سال آینده 10 واحد بخار سیکل ترکیبی به مجموعه شبکه اضافه خواهد شد، ادامه داد: با اجرای این برنامه حدود یک درصد راندمان افزایش خواهد یافت و به تناسب هر چه تعداد واحدهای بخار سیکل ترکیبی که به شبکه متصل می‌شوند افزایش پیدا می‌کند مسلما راندمان نیز افزایش می یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 977635

وب گردی

وب گردی