الجزیره: تحریم‌های آمریکا بازار زعفران ایران را رونق بخشید

شبکه خبری الجزیره در مطلبی نوشت به نظر می‌رسد دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران به نفع این کشور (ایران) تمام شده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ شبکه الجزیره در گزارشی نوشت: با وجود اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، صادرات زعفران ایرانی –که از آن در تولید عطر گرفته تا دارو استفاده می شود-- همچنان به قوت خود باقی است و حتی برخی معتقدند این تحریم‌ها به نفع این کشور (ایران) تمام شده است.

یکی از تاجران زعفران در کنفرانسی که به میزبانی دانشگاه تربت حیدریه برگزار شد، اعلام کرد: ما تنها تولیدکننده اصلی و صادرکننده زعفران در جهان هستیم. هیچ جایگزینی برای ما وجود ندارد. ما مطمئنیم که محصولاتمان صادر خواهد شد.

پیش از این هم علی حسینی، عضو شورای ملی زعفران اعلام کرده بود ایران 90 درصد زعفران جهان را تولید می‌کند و زعفران ایران به 50 کشور مختلف جهان صادر می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه سال جاری میلادی کشورش را از توافق هسته ای ایران خارج کرد و گفت تحریم هایی را علیه این کشور اعمال خواهد کرد. دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران از 5 نوامبر اجرایی شد. آمریکا 8 کشور را برای انجام مبادلات نفتی از فهرست این تحریم ها معاف کرد.

آمریکا مدعی شده است این تحریم‌ها با هدف وادار کردن ایران به تغییر سیاست‌های خود به ویژه در خاورمیانه و مسئله برنامه‌ موشکی این کشور اعمال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 977663

وب گردی

وب گردی