دانشگاه آزاد باید به ارتقای امکانات تحقیقاتی،آزمایشی و رفاهی  توجه کند

رئیس دانشگاه آزاد فسا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید علاوه بر کیفیت آموزشی، امکانات تحقیقاتی، رفاهی و آزمایشی را در اولویت قرار دهد.

دکتر مهرداد کریمی رئیس دانشگاه آزاد واحد فسا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: تحقق اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۴ اتفاقی دور از ذهن نیست؛ اما راهکارهای بسیار موثری در این حوزه باید برنامه ریزی و اجرایی شود.
وی ادامه داد: در این راستا می‌توان اولین راهکار را ضابطه‌مند شدن و هماهنگی گسترده تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و همین موضوع باعث می شود تا همه دانشگاه‌ها با یاری هم به سمت ارتقای سطح کیفی خود حرکت کنند و در واقع شاهد یک رقابت بر مبنای کیفیت باشیم نه صرفا یک رقابت رانتی که بر اساس روابط به دست می آید، در این راستا وزارت علوم نیز باید همکاری های لازم را با دانشگاه ها داشته باشد.
کریمی افزود: همچنین مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی خود باید هم کیفیت نظام آموزشی و هم امکانات تحقیقاتی، آزمایشی و رفاهی را برای دانشجویان در اولویت های اصلی خود قرار دهند.
رئیس دانشگاه آزاد فسا تصریح کرد: در این راستا دانشگاه های بزرگ تر موظف‌اند از دانشگاه های کوچک تر حمایت های لازم را به عمل آورند، مانند بسیاری از دانشگاه های بزرگ سراسر دنیا تفاهم نامه هایی در این زمینه منعقد می گردد که می توانند از امکانات کتابخانه ای، آزمایشی و پژوهشی به صورت مشترک استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: راهکار موثر دیگری که مسئولین مربوطه و استادان دانشگاه ها باید به کار گیرند، توجه به نیازها و خواسته های دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف است، همچنین درک و احترام متقابل بین دانشجو و استاد که در نهایت موجب رضایت هر دو طرف می شود نیز می تواند در این مسیر بسیار راهگشا باشد.
کریمی در پایان تاکید کرد: در واقع اگر دانشجو بداند که قرار است در دانشگاه آزاد اسلامی به گونه ای تحصیل کند که هم به نیازهای معنوی و احترام به او توجه می شود و هم می تواند سطح علمی و پژوهشی خود را ارتقا دهد، قطعا این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب خواهد کرد که در این راستا مسئولین و روسای تمامی واحدهای دانشگاه آزاد باید برای تحقق اهداف ۱۴۰۴ همه تلاش و توان خویش را به کار گیرند.
انتهای پیام/
کد خبر: 977677

وب گردی

وب گردی