مرگ  ۲۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز در8 ماه اول سال در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران  گفت: در 8 ماهه سالجاری فوت بر اثر مسمومیت با گاز سیر صعودی داشت به طوری که از تعداد ۷ نفر سال گذشته به 20 نفر (14 مرد و 6 زن) در سالجاری افزایش داشت.

به گزارش ایسکانیوز علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به اینکه بیشترین فوتی در سالجاری با ۷ مورد در آبان ماه ثبت شده است، تصریح کرد: همزمان با سردتر شدن هوا و استفاده از وسایل گرمایشی با رشد آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن نیز مواجه هستیم؛ بر اساس آمار‌های موجود این رشد عمدتا در چهار ماه آخر سال اتفاق می‌افتد.

وی افزود: بر اساس آمار موجود در پزشکی قانونی استان، از ۲۲ نفر فوت شده در سال گذشته ۱۷ نفر از آنان در نیمه دوم سال جان باخته اند و بیشترین تلفات نیز در ماه بهمن و اسفند ماه هر کدام با ۵ فوتی به ثبت رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: رشد تلفات گازگرفتگی در نیمه دوم هر سال مطابق آمار‌های این سازمان در سال‌های دیگر نیز تکرار شده و در بسیاری موارد ماه‌های دی، بهمن و اسفند بیشترین تلفات را به خود اختصاص داده است. به طور کلی بیش از ۷۰ درصد تلفات گازگرفتگی در هر سال مربوط به نیمه دوم سال است و همین موضوع ضرورت توجه به نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی را دو چندان می‌کند.

اداره کل پزشکی قانونی مازندران به هموطنان هشدار می‌دهد در بکارگیری و نصب سیستم‌های گرمایشی نهایت دقت و احتیاط را داشته باشند و ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و سوخت صحیح وسایل گرمایشی توجه کنند.

میران

انتهای پیام/

کد خبر: 977691

وب گردی

وب گردی