در مجموع 560 میلیون ریال به برگزیدگان جشنواره نشریات دانشجویی اهدا می‌شود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری اختتامیه سومین جشنواره سراسری نشریه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در روز سه شنبه 6 آذرماه به میزبانی واحد شهرکرد خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ضمن اعلام زمان برگزاری اختتامیه سومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، جزئیات بیشتری از این جشنواره اعلام کرد و گفت: در مجموع بیش از دو هزار و 197 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره سراسری نشریه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد شهرکرد ارسال شده بود که 691 اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی داوری، 115 اثر به صورت کشوری و 570 اثر به صورت واحدی برگزیده شدند.

کلانتری ادامه داد: به برگزیدگان این جشنواره، در مجموع 560 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد. این در حالی است که برگزیدگان کشوری، همانند منتخبان واحدی، از جوایز واحدی نیز بهره‌مند خواهد شد.

وی اظهار کرد: در دسته‌بندی و داوری مقدماتی آثار، رعایت اصول نگارش، اصول مطبوعاتی و همچنین اصول کیفی، نوآوری و تولیدی بودن مطالب به قلم دانشجو، مدنظر قرار گرفت.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: در داوری نهایی آثار، طبق آیین‌نامه مربوط، شاخص‌هایی نظیر سوژه، ساختار مطلب، تیتر، صحت، سبک نگارش تکنیک، خلاقیت و جامعیت مورد توجه قرار گرفت و در خصوص نشریه‌ها نیز قالب طراحی، گرافیک و عکس، از سوی هیات داوران بررسی و ارزشیابی شد.

کلانتری درباره علت تعویق زمان برگزاری اختتامیه سومین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، توضیح داد: قرار بود اختتامیه جشنواره و دوره آموزشی تخصصی فعالان نشریه‌های دانشجویی، همزمان در اواخر شهریور به میزبانی واحد شهرکرد برگزار شود.

وی اضافه کرد: به دلیل همزمانی برنامه‌های مختلف استانی و فراهم نبودن شرایط لازم در واحد شهرکرد، دوره آموزشی تخصصی فعالان نشریه‌های دانشجویی در شهریور به میزبانی واحد قائمشهر برگزار شد. همچنین مقرر شد اختتامیه جشنواره، در هفته خجسته وحدت و در ایام جشن میلاد با سعادت پیامبر گرامی (ص) برگزار شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌های این جشنواره گفت: از ابتکارات جشنواره سوم، توجه ویژه به بیانات و منویات مقام معظم رهبری در موضوع‌های اعلامی دبیرخانه است که حاصل آن، پرداختن به موضوع‌ها و محورهای کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، اقتصاد مقاومتی، نقش و اهمیت شهیدان مدافع حرم در حفظ امنیت و استقلال کشور، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، تبیین کار تمیز و آتش ‌به ‌اختیار در عرصه فرهنگی، ابعاد نفوذ و تهاجم فرهنگی دشمن، لزوم خودکفایی علمی در عرصه فناوری و توانمندی نظامی و علوم انسانی به عنوان موضوع‌های بخش مقاله‌های ویژه بود.

کد خبر: 977699

وب گردی

وب گردی