واثقی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات هزار و ۲۵۰ دانشجو دارد/  مسابقات بین المللی رباتیک در واحد امارات برگزار می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات، دانشگاه بسیار خوبی است و در خارج از کشور نام «جامعه الایرانیه» بر خود دارد و به عنوان یک دانشگاه ایرانی شناخته می شود.

محمدرحیم واثقی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات اظهار داشت: در رسالت جدیدی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات بر عهده دارد، بیشتر بحث دانشجوی بین المللی مطرح است و ما در حال انجام این وظیفه هستیم. باید درصد دانشجوی خارجی را در واحد امارات بالا ببریم. برگزاری دوره های کوتاه مدت و مسابقات بین المللی از دیگر برنامه های ماست. هفته آینده نیز مسابقات بین المللی رباتیک در واحد ما برگزار می شود.

وی ادامه داد: تاکنون سه دوره بین المللی جامع دو یا سه روزه برگزار کرده ایم. برای 4 ماه باقی مانده از سال هم برنامه داریم و این دوره ها را به صورت متوالی هر دو هفته یک بار برگزار می کنیم. این برنامه ها جزو رسالت جدید ماست و به شدت تلاش می کنیم برنامه ها را پیش ببریم. هدف دیگر ما جذب دانشجویان مقیم خارج از کشور ماست؛ دانشجویان ایرانی که در خارج از کشور زندگی می کنند. دانشگاه آزاد اسلامی در دوره های قبل به دلایلی نتوانست به خوبی در این جامعه نفوذ کند و در حال حاضر سعی داریم دوباره این افراد را دور هم جمع می کنیم.

واثقی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات از نظر رتبه و سطح علمی در رده بالایی قرار دارد چون سطح دیگر دانشگاه ها که نمایندگان دانشگاه های خارجی هستند، خیلی بالا نیست و نباید تصور کنیم از نظر علمی، رده های بسیار بالایی دارند. دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات، دانشگاه بسیار خوبی است و در خارج از کشور نام «جامعه الایرانیه» بر خود دارد و به عنوان یک دانشگاه ایرانی شناخته می شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که نام ایران و دانشگاه ایرانی را به عنوان یک نماینده شایسته مطرح کنیم. حدود هزار و 250 دانشجو داریم و هدف‌گذاری ما این است که بیشتر روی رشته های پرکاربرد، سرمایه گذاری کنیم. همچنین می خواهیم جامعه ایرانی و خارجیان مقیم امارات را جذب کنیم. امارات از نظر ترکیب جمعیتی، جامعه منحصر به فردی است؛ یک و نیم میلیون اماراتی دارند و 6 و نیم میلیون خارجی در آنجا زندگی می کنند که در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد.

واثقی در پایان گفت: می خواهیم در جامعه خارجی و بین المللی امارات نفوذ کنیم. بسیاری از مردم به دلایل مختلفی به امارات می آیند و ما بنا بر رسالتی که دانشگاه آزاد اسلامی مشخص کرده، پیش می رویم. مخصوصا دکتر طهرانچی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی) روی بحث گسترش و معرفی جامعه علمی ایران به جامعه بین المللی تأکید دارد. ما بارها با دکتر طهرانچی صحبت کرده ایم. او نگاه خاصی به واحد امارات دارد و می داند بسیاری از تحولات منطقه در این کشور رقم می خورد. امیدواریم در این دوره حرف های خوبی برای گفتن داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 977711

وب گردی

وب گردی