حبیبی: ساختمان های دانشگاه آزاد استان کرمانشاه تخریب نشده‌اند/ کلیه واحدهای استان تعطیل شدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: واحد قصرشیرین و واحد سما سر پل ذهاب بیشترین خسارت ناشی از زلزله را داشتند؛ اما تخریب سازه ای نداشتیم و بنا به دستور استانداری کلیه دانشگاه ها امروز تعطیل اعلام شدند.

دکتر محمدرضا حبیبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره خسارت‌‌های ناشی از زلزله شب گذشته به واحدهای دانشگاهی در سطح استان گفت: زلزله شب گذشته کرمانشاه در کل استان احساس شد و بیشترین خسارت به واحد قصرشیرین و واحد سما در سر پل ذهاب وارد شده است تا جایی که واحد قصرشیرین که در پی زلزله سال گذشته آسیب دیده بود، بازسازی شد در اثر زلزله دیشب منجر به ترک خوردن دیوارها و خسارت غیرسازه‌‌ای شده است.

وی افزود: واحد سما سر پل ذهاب که در اثر زلزله سال گذشته تخریب شده بود مورد بازسازی قرار گرفت؛ اما زلزله شب گذشته، منجر به تخریب شیشه‌‌ها شده است البته یک ساختمان نوسازی را برای انتقال واحد سما در نظر داریم که در مراحل ساخت و آماده سازی قرار دارد .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر، با توجه به شرایطی که در سطح استان پیش آمده کلیه واحدهای دانشگاهی امروز تعطیل اعلام شد تا شرایط به حالت معمول برگردد. خوشبختانه زلزله شب گذشته در قیاس با زلزله سال پیش از عمق کمتری برخوردار بود؛ اما مدت زمان لرزش بیشتری داشت و تقریبا بیش از 500 مصدوم داشت و تلفات جانی نداشت.

گفتنی است، زلزله 6.4 ریشتری ساعت 20:07 دقیقه در عمق 7 کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند. مرکز زمین‌لرزه در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصر شیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

این زمین‌لرزه در مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله کرمانشاه، سنندج، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شده است.

مرکز لرزه‌نگاری آمریکا نیز از وقوع زلزله ۶.۳ ریشتری در پایتخت عراق و دیگر استان‌های این کشور خبر داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977762

وب گردی

وب گردی