عدالتخواهی را که مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است پایه مشروعیت خود می‌دانیم

شورای عمومی مجمع عدالتخواه دانشگاه تهران: ما عدالتخواهان دانشگاه تهران جریان‌های فوق الذکر را دو لبه خطرناک یک قیچی دانسته و معتقدیم ولایت منهای عدالت دروغگویی و عدالت منهای ولایت انحراف است. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای عمومی مجمع عدالتخواه دانشگاه تهران بیانیه‌ای پیرامون توضیح دعوت از رهبر انقلاب منتشر نمود.

بیاینه فوق به شرح زیر می باشد:

پس از انتشار نامه این مجمع به رهبری معظم انقلاب و استقبال و واکنش‌های متفاوت صورت گرفته، ذکر توضیحاتی چند پیرامون این نامه را ضروری دانستیم.

۱. بعد از بازخورد‌های گرفته شده از نامه اخیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران به این نتیجه رسیدیم که لحن نامه می‌توانست با ادبیاتی بهتر و شایسته‌تر نوشته شود، تا مورد سوء استفاده غرض ورزانه جریانات ضد عدالت و ضد انقلاب قرار نگیرد. البته ضمن بی تاثیر ندانستن برخی کوتاهی‌های فردی و تشکیلاتی این نکته را پذیرفته ایم که بهتر بود شیوه مناسب تری برای این امر انتخاب می‌شد.

۲. در میان واکنش‌های غرض ورزانه با دو جریان مواجه بودیم که بیش از همه سعی در تحریف اصل موضوع را داشتند؛ گروهی که با برقراری ارتباط طولی میان پایین‌ترین مسئول در کشور و رهبری انقلاب و امام زمان (!) نقد و مطالبه از هیچ مسئول و نهادی را برنمی تابد. این نوع سوء استفاده در نهایت مسیر را بر هر اصلاحی بسته و موید وضع موجود خواهند بود.

در مقابل نیز آن‌هایی اند که دائم بار مسئولیت را از روی دوش خود و دیگر مسئولان نظام و قوای سه گانه برداشته و بی آنکه حاضر به کمترین هزینه‌ای برای اصلاح نظام و انقلاب باشند به دنبال آن هستند که همه تقصیر‌ها و ضعف‌ها را به گردن رهبری انقلاب بیاندازند.

همان جماعتی که خود عامل بخش اعظمی از فضای موجودند حال با حذف جمهوریتی که از راه آن به قدرت رسیدند در تلاش برای ارجاع کم کاری‌های خود و دیگران به رهبری هستند.

ما عدالتخواهان دانشگاه تهران جریان‌های فوق الذکر را دو لبه خطرناک یک قیچی دانسته و معتقدیم ولایت منهای عدالت دروغگویی و عدالت منهای ولایت انحراف است.

۳. به یاد می‌آوریم که جنبش عدالتخواهی دانشجویی عدالتخواهی و مبانی خود را از امامین انقلاب می‌گیرد و شکل گیری این جریان دانشجویی برخاسته از بیانات و هدایت‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ می‌باشد.

عدالتخواهی را که مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است پایه مشروعیت خود می‌دانیم و به تاسی از این ریشه اصیل مبانی مبارزاتی مان را همواره از ایشان فرا گرفته ایم.

همواره در طول حیات اجتماعی و سیاسی مان افتخار مان این بوده که در برابر مطالبات و دغدغه‌های رهبر انقلاب پیگیرترین مجموعه دانشجویی بوده ایم و ولایتمداری مان را نه در شعار کته در عمل و اجرا اثبات نموده ایم.

۴. نکته قابل ذکر دیگر اینکه حضور رهبری در دانشگاه‌ها و شنیدن مستقیم مطالبات طیف‌های گوناگون دانشجویی در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده از این حیث دعوت از ایشان برای حضور مجدد در میان دانشجویان دانشگاه تهران اتفاق تازه‌ای برای مردمی‌ترین و آزاداندیش‌ترین مسئول جمهوری اسلامی نخواهد بود؛ لذا درصدد آن بودیم تا با دعوت و حضور ایشان روحی تازه در بزرگترین و محوری‌ترین دانشگاه کشور دمیده شود.

در صورتی که جلسات فوق الذکر را مضاف بر دیدار‌های هر ساله رمضانی در حسینیه امام خمینی ببینیم به الگوی مطلوبی برای دیگر مسئولان کشور دست خواهیم یافت. الگویی که متاسفانه از سوی بسیاری از مدیران و مسئولان تبعیت نشده و برخلاف ادعای ظاهری در ولایتمداری هر ساله رفتاری متناقض با ایشان را دارند؛ در حالی که بانی بسیاری از مشکلات فعلی کشور نیز همین حضرات می‌باشند.

کاش در مقطع زمانی که گله مندی مردم از وضعیت موجود رو به فزونی است تنها دیدار و فرصت پیش بینی شده برای دانشجویان جهت رساندن مطالب شان به رئیس قوه مجریه در ۱۶ آذر ماه هر ساله شاهد مدیریت و حذف تشکل‌های دانشجویی نباشیم؛ و‌ای کاش در سال جدید شاهد سنت شکنی روسای دیگر قوای سه گانه و حضورشان در میان دانشجویان باشیم؛ و السلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام/

کد خبر: 977807

وب گردی

وب گردی