برای اطمینان مردم از بازگشت ثروت های چپاول شده برنامه ریزی کنید

عبدالرضا رحمانی فضلی بر اهمیت صیانت از آرامش جامعه و ارتقاء معیشت مردم تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هفتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور پیش از ظهر دوشنبه پنجم آذرماه به ریاست دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور اعضای ستاد، در محل وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه، اخبار مهم حوزه اقتصادی بررسی و همچنین گزارش دو کارگروه تخصصی ارائه و سپس، تصمیمات لازم، متناسب با آخرین شرایط رسانه ای کشور اتخاذ شد.

وزیر کشور در پایان این جلسه، با تبریک مجدد عید فرخنده میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق علیه السلام، از تلاش های همه اعضا و همکاری های دستگاه های مختلف اجرائی و اطلاع رسانی و از جمله رسانه های رسمی و رسانه های اجتماعی قدردانی کرد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی، ضمن اشاره به گزارش اجمالی ارائه شده در جلسه در خصوص آسیب شناسی روند اطلاع رسانی از طرح ها و خدمات بسیار مهمی که در جریان سفر رئیس جمهور و سایر اعضای دولت افتتاح می شود، بر لزوم پیگیری و حتی مستند سازی این طرح ها از سوی دستگاه های متولی و همچنین همکاری جدی با صدا و سیما در روند تولید و پخش این برنامه سازی ها تأکید کرد.

رحمانی فضلی در همین زمینه خاطر نشان کرد: روند اطلاع رسانی و تبلیغات طرح های به ثمر نشسته و در حال اجرا بایستی به گونه ای باشد که ضمن اهتمام پیوسته به انعکاس واقعی اقدامات، مردم به عنوان مخاطبان اصلی این خدمات، آثار و دستاوردهای اقدامات بخش های مختلف اجرائی را به صورت عینی لمس و درک کنند.

وزیر کشور با اشاره به ارائه گزارش های رسانه ای مثبتی که در خصوص روند بارندگی های پائیز در کشور، پروژه های افتتاح شده در بخش کشاورزی در خوزستان و همچنین گزارش روند موفق تأمین و ورود کالاهای اساسی و همچنین نهاده های تولید به کشور، از تقویت این روند های رسانه ای ابراز رضایت کرد و در عین حال مجدداً بر تقویت روند نظارت مؤثر بر شبکه توزیع برای مقابله با نوسان قیمت کالاها برای مصرف کننده نهائی و همچنین استمرار برنامه ریزی ها برای اطمینان خاطر از عدم بروز هرگونه احساس کمبود کالا در دو ماه پایانی سال تأکید کرد.

رحمانی فضلی همچنین با توجه به گزارش ارائه شده در ستاد در خصوص لغو برخی مقررات مانع از شکل گیری ساختارهای منضبط و قابل مدیریت در روند تولید و توزیع کالا و خدمات در کشور گفت: بایستی از سیاست گذاری های مانع از شکل گیری صحیح یک نظام زنجیره ارزش در کشور چه دربخش تولید و چه در بخش توزیع، اجتناب کرد. وی در همین زمینه بر ضرورت حمایت رسانه ای از برنامه ریزی با رویکرد زنجیره ای کردن توزیع البته با تأکید بر زنجیره سازی افقی و نه عمودی فعالان بخش توزیع کالا در کشور تأکید کرد.

وزیر کشور ضمن اشاره به گزارشی که از سوی نماینده قوه قضائیه در ستاد در خصوص روند جدی برخورد این قوه با مفاسد اقتصادی ارائه شد، خواستار برنامه ریزی و اقدمات مؤثر رسانه ای قوه قضائیه برای اطمینان مردم از بازگشت ثروت های چپاول شده از سوی اخلالگران اقتصادی شد تا نتیجه اقدامات قوه قضائیه از منظر اقتصادی و انعکاس رسانه ای آن برای مردم ملموس باشد.

در این جلسه ستاد، وزیر کشور مجدداً بر تشکیل مستمر و منضبط جلسات کارگروه های تخصصی ستاد بخصوص کارگروه اقتصادی تأکید کرد.

گفتنی است در هفتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، همچنین گزارشی از روند حمل و نقل کالا در مبادی جنوبی کشور ارائه و تصمیمات مقتضی در خصوص چگونگی اطلاع رسانی بموقع و مؤثر آن اتخاذ شد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 977832

وب گردی

وب گردی