تقوای سیاسی مهم‌ترین ویژگی فرد انقلابی است

جانشین مجمع بسیج کشور داشتن تقوای سیاسی و دینی را مهم‌ترین ویژگی فرد انقلابی دانست.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از اردبیل، داوود گودرزی در همایش و جشن بزرگ جوانان مومن و انقلابی که به همت بسیج دانشجویی این واحد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی فرد انقلابی قبول داشتن اهداف و آرمان های انقلاب، تلاش برای تحقق این اهداف، مرز داشتن با دشمن به معنی پذیرش استقلال کشور و تلاش برای حفظ آن و داشتن تقوای سیاسی و دینی است.

وی افزود: هرجا تفکر انقلابی وجود داشته و بر اساس ارزش های انقلابی عمل شده، باعث پیشرفت کشور بوده است که نتایج آن در مقایسه صنایع موشکی و خودرو و نیز صنعت نفت و هسته ای و به‌وجود آمدن افرادی انقلابی مثل شهید تهرانی مقدم ها قابل مشاهده است.

از ابتدای انقلاب با جریان غیر انقلابی مواجه هستیم و چهره هایی غیر انقلابی ای نمود پیدا کردند که با اهداف و آرمانهای انقلاب همسو نشدند، افرادی که مبانی فکری غلطی داشتند و غرب را به عنوان آرمانشهر و هر چیزی که با آن جور در بیاید را فقط قبول داشتند.

گودرزی گفت: روزانه در فضای مجازی، فضای فیزیکی، کلاس ها و جامعه با این بحث ها مواجه هستیم که در دوران چهل ساله انقلاب چه گذشته و دستاوردهایش چیست. برخی اساتید می گویند در کشور گرانی است، مشکلات است، فساد است و حتی برخی می گویند هر چه خوبی است در غرب است و ما هیچ چیزی نداریم. جوان انقلابی باید تحلیل کند که کدام حرف درست است.

رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: ما باید به عنوان جوان دانشجو واقع بین باشیم و از لحاظ شناخت و تشخیص پرچم دار و الگوی مردم باشیم، باید واقعیت جریان ها را بشناسیم تا فریب نخوریم.

وی ادامه داد: لازمه واقع بینی، داشتن و شناخت مبانی است. باید به این تشخیص برسیم که به دلیل ارتکاب چه جرمی تحریم شدیم. در این خصوص گزاره های متفاوتی از زبان اساتید و مسئولین کشور بیان شده است.

او گفت: 40 سال از عمر پربرکت نظام انقلاب اسلامی می گذرد، اندیشه ها و بیانات حضرت امام (ره) در رأس و ناظر، قانون اساسی که یاران امام مثل شهید بهشتی و دیگران نوشتند و در ادامه بیانات مقام معظم رهبری که پرچم دار جریان انقلاب شدند، منابع اصلی و مبنای عمل جریان انقلابی است و برای ما باید مبنای قیاس و تشخیص باشد.

گودرزی ریشه اختلاف‌ها را در پذیرش مبانی دانست و افزود: پس از چهل سال هنوز برخی از اندیشه های امام (ره) فهم نشده است، هنوز برخی از مفاد قانون اساسی به درستی پیاده و اجرا نشده است.

وی اضافه کرد: امام در بیاناتشان فرموده اند که برای شکم قیام نکرده ایم، قیام ما الهی است، می‌خواهیم امپراتوری اسلام را پیاده کنیم، پرچم لا اله الا الله باید در تمام قله های جهان به اهتزاز درآید، می خواهیم عزت را به مسلمانان جهان برگردانیم، مبانی همه این گفتار در دین ما، قرآن و احادیث وجود دارد و همان کارهایی است که ائمه ما دنبال می کردند و شأن مردم و جامعه را در حکومت اسلامی می دانستند چون در جامعه اگر حکومت اسلامی نباشد، نمی شود اسلام را به طور کامل پیاده کرد.

جانشین مجمع بسیج کشور خاطرنشان کرد: یک عده مثل بازرگان، بنی صدر و ... از همان ابتدا می گفتند تا اینجا رسیدیم و انقلاب پیروز شد بس است، اداره امور کشور را دیگر به ما بسپارید و روحانیون دخالت نکنند، می خواستند برداشت شخصی خود از اسلام را پیاده کنند، در آخر هم بنی صدر آمد و منابع کشور را هدر داد و بعد از کشور فرار کرد و رفت.

وی افزود: از ابتدای انقلاب با جریان غیر انقلابی مواجه هستیم و چهره هایی غیر انقلابی ای نمود پیدا کردند که با اهداف و آرمانهای انقلاب همسو نشدند، افرادی که مبانی فکری غلطی داشتند و غرب را به عنوان آرمانشهر و هر چیزی که با آن جور در بیاید را فقط قبول داشتند.

او ادامه داد: جریان نفاق هم در این دسته بندی بودند که امام علی (ع) درباره جریان نفاق گفته اند از خطر جریان نفاق در امان نخواهیم بود تا اسلام هست؛ چون عوام فریبی می کنند. مفسدین، غارتگران و اختلاسگران هم در این دسته بودند که منحرف شدند.

گودرزی گفت: هدف امام (ره) و جریان انقلابی تشکیل یک جامعه نمونه اسلامی بود که در آن مردم دغدغه معیشت ندارند، فقر وجود ندارد، کشور صاحب تکنولوژی و ثروت آفرین است، برای زندگی معنوی مردم نیز برنامه دارد و اسلام در آن کامل پیاده شده است.

وی افزود: حال سوال اینست که چرا نتوانستیم؟ یک دلیل آن کوتاهی یا کم کاری عوامل داخلی بود، در عمل یک بخشی از جریان انقلاب که باید از اندیشه های امام پیروی می کردند، کوتاهی کردند. شهید بهشتی و دوستان شان نظام سیاسی کشور را تدوین کردند و بن بستی در نظام سیاسی وجود نداشت ولی در نظام های فرهنگی و اقتصادی این کار انجام نشد.

او ادامه داد: یک بخش دیگر وجود جریان غیرانقلابی بود که نفوذیان و منافقین هم جزو این دسته بودند. علت دیگر دشمنان بیرونی ماست، مهم‌ترین دشمن ما آمریکاست و دشمنی آن به حدی است که می‌خواهد نظام را از پا درآورد.

جانشین مجمع بسیج کشور بیان کرد: در همه حال اصل در نظام جمهوری اسلامی، دین است. می خواهیم دین اسلام را پیاده کنیم که خانواده، سبک زندگی، نسبت ها و ... در آن تعریف شده است. انحرافی ها، دین را از دیدگاه غرب لیبرالی می سنجند که این دیگاه رفتارها را متفاوت می کند.

وی افزود: عدالت و معنویت تکیه گاه اصلی پیشرفت است و اگر قرار است به جامعه پیشرفته برسیم که عدالت محور است، نباید عده ای در زیر چرخ عدالت له شوند. جریان غیر انقلابی عدالت را قبول ندارند و با قرائت لیبرالی از امنیت و رفاه اجتماعی حرف می زنند.

گودرزی اضافه کرد: ما طبق آیات قرآن و احادیث ائمه جهان را به اردوگاه حق و باطل تقسیم می کنیم. اولین کلمه لا اله الا ا... است که حق است و تولی و تبری در کنار نماز و جهاد جزو فروع دین ماست که بر مبنای آنها کار و حرکت می کنیم، جریان غیر انقلابی این تقسیم بندی و وجود نظام سلطه و دشمن را قبول ندارد.

او تاکید کرد: بحث ما اقتصاد مقاومتی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی است و جزو معدود کشورهایی هستیم که خداوند این همه نعمت داده است مثل پنج میلیون نیروی کار آماده و جوان، نفت و گاز، هم مرز بودن با 15 کشور، تنوع آب و هوایی، بازار هشتاد میلیون نفری که با احتساب 400 الی 500 میلیون نفر جمعیت کشورهای همسایه با بازار گسترده در همین منطقه خودمان مواجه می شویم، همچنین در 40 رشته تاپ دنیا از قبیل نانو و هسته ای جزو برترین ها هستیم و در برخی دانش را داریم و در برخی به تولید صنعتی نیز رسیده ایم.

گودرزی تصریح کرد: اقتصاد دانان با اذعان به این موارد می گویند شما همه مولفه های یک اقتصاد پویا و فعال را دارید، رهبر معظم انقلاب با دانستن ظرفیت های کشور، سیاست اقتصاد مقاومتی را بر مبنای استفاده از این ظرفیت های عظیم، تنظیم و اعلام فرموده اند. اما جریان مقابل طرفدار اقتصاد لیبرال و بازار آزاد است.

وی ادامه داد: ایراد مشاهده شده در عقب ماندن اجرای این سیاست از سوی مسئولین ریشه اش در اینست که در مقام حرف می گویند این سیاست ها را قبول داریم ولی در عمل لیبرالی عمل می کنند.

جانشین مجمع بسیج کشور گفت: حال ما برای درک و تحلیل این دو جریان باید حرف های هر دو طرف را بشنویم و بخوانیم و با اینکار به این نتیجه می رسیم که اندیشه انقلابی برای ساختن زندگی بهتر برای همه ایرانی ها، کفایت دارد.

پاسخ به پرسش های حاظران و مداحی هم از بخش های دیگر همایش و جشن بزرگ جوانان مومن و انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود.

کد خبر: 977880

وب گردی

وب گردی