عملی شدن اصول اسلامی باید در تمام جوانب دانشگاه‌‌‌ها اعمال شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: عملی شدن اصول اسلامی باید در تمام جوانب دانشگاه‌‌‌ها اعمال شود. حضور دانشگاهیان در کنار حوزویان عاملی موثر در جهت انتقال درست ارزش‌های اسلامی است.

دکتر علیرضا مظلوم معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه فرهنگی این واحد دانشگاهی به مناسبت هفته بسیج و روز دانشجو گفت: هفته بسیج یکی از مناسبت‌‌های مهم فرهنگی در کشور است و دانشگاه آزاد اسلامی هم اهمیت ویژه‌ای برای این مناسبت قائل است تا جایی که برنامه‌های متنوعی را برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا در واحدهای مختلف دانشگاهی در نظر گرفته است. در واحد شهر قدس هم غبارروبی از مزار شهدای گمنام و بزرگداشت یاد شهدای واحد، دیدار با خانواده‌‌های شهدای مدافع حرم از مهم‌ترین برنامه‌های این واحد دانشگاهی به مناسبت هفته بسیج است که از بسیجیان نمونه همچنین بسیجیانی که در زیارت اربعین امسال حضور داشتند با اهدای کارت هدیه سفر اربعین به ارزش 350 هزارتومان قدردانی شد.

وی درباره برگزاری مراسم روز دانشجو در واحد شهر قدس افزود: به مناسبت روز دانشجو مسئولان دانشگاه با حضور در محوطه و سر کلاس‌‌‌ها به دانشجویان شاخه‌‌‌های گل اهدا می‌‌کنند؛ همچنین طی یک مراسم رسمی با حضور مسئولان شهرستان و امام جمعه شهر، همراه با حضور یک سخنران ملی از دانشجویان برتر تقدیر به عمل می‌آید.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس درباره روند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی در این مورد خاطر نشان کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌‌‌‌ها پدیده جدیدی نیست. این مسئله از همان ابتدای پیروزی انقلاب مطرح بود، ولی به دلیل اینکه نسبت به آن توجه کافی نشد، رهبر معظم انقلاب مجددا توجه خود را بدان معطوف داشتند و بار دیگر بر اهمیت آن تاکید ورزیدند. اگر بخواهیم دانشگاه‌‌‌‌‌‌های ما اسلامی شود باید دانشجو، استاد، محتوی کتب درسی همه ابعاد تربیتی و فرهنگی‌اش اسلامی شود.

مظلوم یاد آور شد: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه اسلامی شدن دانشگاه گام‌های مفیدی برداشته تا جایی که سند جامع راهبردی و فرهنگی که در بردارنده موارد مهم فرهنگی در جهت اجرای اصول اسلامی است و بخشنامه مرتبط با رعایت شئون آراستگی در دانشگاه آغازی پایدار در جهت اجرایی کردن اصول اسلامی در امور فرهنگی است.

وی تاکید کرد: متاسفانه، کسانی که خواهان اسلامی شدن دانشگاه‌ها هستند، علی رغم توانایی خود، در این زمینه عملا کاری نمی‌کنند. با اینکه واقعا عقیده دارند که اسلام در همه زمینه‌ها دستورالعمل دارد؛ اما خودشان اهل عمل نیستند و برنامه روشنی برای اجرای آن ندارند. آنچه مسلم است، عملی شدن اصول اسلامی باید در تمام جوانب دانشگاه‌‌‌ها اعمال شود و حضور دانشگاهیان در کنار حوزویان عاملی موثر در جهت انتقال درست ارزش‌های اسلامی است و آغازی برای بنیادی شدن اصول اسلامی در تمام جوانب دانشگاهی کشور است.

انتهای پیام/

کد خبر: 977891

وب گردی

وب گردی