آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام

به‌منظور آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام؛ دانشگاه سلطان قابوس عمان میزبان دومین دوره نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام(EISA) در تاریخ 11 الی 14 آذرماه سال جاری خواهد بود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشگاه سلطان قابوس عمان میزبان دومین دوره نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام(EISA) در تاریخ 11 الی 14 آذرماه سال جاری در شهر مسقط، پایتخت این کشور خواهد بود و انتظار می‌رود جایگاهی برای دیدار صاحبان صنایع مختلف جهت همکاری‌های بیشتر ایجاد خواهد کرد.

شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران همراه مهندسان و دانشمندانی که در تولیدات و خدمات جدید موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند، در این نشست چهارروزه با یکدیگر دیدار خواهند کرد. نشست ایسا همزمان با نشست استپ در دانشگاه سلطان قابوس ادامه خواهد داشت.

اهداف اصلی نشست ایسا 2018 تسهیل فرآیند هماهنگی بین صنایع و دانشمندان، به‌ویژه در کشورهای اسلامی برای گسترش بازارهای مرتبط و افزایش سود مالی طرف‌های مرتبط است.

نخستین دوره نشست آشنایی صنایع با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام(EISA) در سال 2017 همزمان با مراسم دومین آیین اعطای جایزه مصطفی در تهران برگزار شد و حوزه‌ها و موضوعات موردبحث در دوره اول این نشست، سلامت، انرژی و آب بود.

نشست ایسا 2018 فرصتی را ایجاد می‌کند تا نیازهای گروهی از جامعه علمی و آکادمیک شرکت‌کننده در نشست برطرف شود و بتوانند دستاوردهای خود را در حوزه تولیدات و خدمات فناوری به بازارهای جدید با تمرکز برجهان اسلام معرفی کنند.

جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود، این جایزه با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

بر اساس سند اجرایی جایزه پیامبر اعظم، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری) رییس شورای سیاست‌گذاری و مهدی صفاری نیا (رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی) دبیر شورای سیاست‌گذاری این جایزه است.

انتهای پیام.

کد خبر: 977904

وب گردی

وب گردی